Service til 30 år gammelt Rolex
Hej med jer

Jeg er i den situation, at min far har et Rolex Datejust med 30 år på bagen. Uret har ALDRIG fået et service, og hver gang jeg anbefaler ham at gøre det, spørger han, hvorfor det er nødvendigt, da det jo virker fint. Han har gået med uret hver dag i 30 år...

Er der nogle med et par links, som kan forklare, hvorfor han bør give sit ur et service..?

vh. Frederik
Her er et link hvad et service gør ved et ur.

[url]"http://watchguy.co.uk/service-rolex-1601-calibre-1570/">http://watchguy.co.uk/service-rolex-1601-calibre-1570/[/url]

og her

[url]"http://watchguy.co.uk/repair-service-rolex-oyster-submariner-16610-calibre-3135/">http://watchguy.co.uk/repair-service-ro ... ibre-3135/[/url]

Men tager du det til Klarlund koster det ca. 7.500 kr for et service og andre Rolexforhandlere tager ca 5.000 kr, men da det ikke har fået service i 30 år kan det måske gå lidt op i pris.
Du kan også tage det til en uautoriseret forhandler, men skal der nye ting til, kan det være svært eller tidskrævende at skaffe det.
Og hvorfor til service hvis det går fint
Mikkel

Rolex Submariner ref. 114060
Hvorfor ? Tja, lidt ligesom en bil som "kører og starter fint", men brænder sammen på et tidspunkt når olierne ikke skiftes og/eller fyldes på. Eller hvad som helst andet mekanisk apparat.
Men når det er sagt, vil jeg understrege at urproducenternes egne idéer, at mekaniske ure skal efterses i 5 til 7 års intervaller, med nogle mærker kun mellem 3 og 5 års interval, er kun og udelukkende for at skabe lidt mere omsætning hos AD´er.
Omkring 10 år vil jeg sige for mine (daglig brugte Rolex-) ure. Dem i boksen endnu mere...
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
He should get it serviced . Where do you live ? We can recomend a place to get it serviced for a reasonable price . Watches need new oil now and again just like car engines Icon_e_smile
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Vil for god ordens skyld lige nævne at min mors ref 1500 fik et fremragende service hos Klarlund for 5000,-
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

For 1,5 til 2 år ændrede Klarlund politik mht pris af service på gamle calibere og jeg tror at det var ure fra før ca 1983 eller ihvertfald 1980 at de krævede fabriksservicepriser på 7.575,-.

Men om dameure er anderledes ved jeg ikke. Ihvertfald er 7.575 kr. ret mange penge for et 16.000 - 18.000 kr. ur. Det tal kan nemt stige mindst 500 kr næste år og det ville ikke undre mig hvis det gjorde. Klarlund kører med ret kraftige prisstigninger ihvertfald på Rolex. Ved ikke noget om de andre mærker.
Uret befinder sig til daglig i Aalborg. Jeg ved ikke om nogen kan anbefale et godt sted der til rimelige priser?
Tak for de mange svar.
Stenstrup Skrev:For 1,5 til 2 år ændrede Klarlund politik mht pris af service på gamle calibere og jeg tror at det var ure fra før ca 1983 eller ihvertfald 1980 at de krævede fabriksservicepriser på 7.575,-.

Men om dameure er anderledes ved jeg ikke. Ihvertfald er 7.575 kr. ret mange penge for et 16.000 - 18.000 kr. ur. Det tal kan nemt stige mindst 500 kr næste år og det ville ikke undre mig hvis det gjorde. Klarlund kører med ret kraftige prisstigninger ihvertfald på Rolex. Ved ikke noget om de andre mærker.

Det er et Perpetual Date 34mm fra ca 1965, og servicet blev udført for 2-3 uger siden. Jeg mener at uret i sin tid gik for at være et herre ur, men efterhånden er grænserne jo også liiiiidt udviskede Icon_e_biggrin

İmage

Når det er sagt er 5000 super mange penge for at ur som koster 10-12000, men håndværket er godt nok også iorden Icon_e_wink
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

ja, der kan man se.

Det er uretes kaliber som afgør prisen på service, men jeg kender ikke meget til midium modeller og slet ikke damemodeller.

Men den pris klarlund tager på vintage herremoddeler, kan muligvis blive på almindelig niveau hvis man giver uret service hos dem, evt. hvert 4 år. Jeg ved det ikke, men deres prisstigninger på service er helt vilde. Hvis man kan sparer 2.000 kr på at få service hos Ragnar i Odense, så kan man tage over til Fyn og hygge sig et par gange. Både ved indlevering af uret og afhentning.

De andre AD er ikke nær så dyre, men det kan da godt være at de næste år skruer prisen godt op. Det vil tiden vise.

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)