Ur i Palladium
Hey

Jeg er blevet lidt småforelsket i et ur, hvor kassen er lavet i palladium. Umiddelbart var jeg af den overbevisning at det var lige så "ædelt" som platin. Når jeg slår priserne op så er Platin det dyreste, herefter guld og så palladium som er ca. halvt så dyrt som platin. Kan det derfor være rigtigt at dette ur er dyrere i palladium end den tilsvarende model i hvidguld? - jeg mener, hvis råstofprisen er mindre på palladium end hvidguld?
Svar
Nu skriver du ikke, hvilket ur det drejer sig om. Men prisen afhænger jo altså kun i ringe grad efter, hvad det koster at producere. Det absolut mest afgørende er, hvad kunden vil betale. Og hvis nogen vil betale mere for et ur i palladium end for det helt tilsvarende i platin, så er det førstnævnte det dyreste.

/Bjørn
Svar
Palladium is not a new product , it as been used in jewelery for many years . It is lighter than gold or platinum , and more scatch resistant . Palladum 950 is what is used in watch making . It costs about half the price of gold even though it is much rarer . Many top brands like JLC- UN- Chopard etc use it . But i do not think it will ever replace the traditional gold or platinum . The price of watches made with it , are not in my opinion a good investment just yet . But who knows what the future brings .
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)