Tissot Navigator og Bucherer chrono
Hej alle sammen

Det er flere år siden jeg har været herinde, men nu fik jeg lige lyst til at vise mine seneste to fund på ebay.
Det ene som kom fra Frankrig, et Tissot Navigator med et lemania værk.
Det virker ikke, rotoren er faldet af inde i uret, til gengæld var det billigt så nu skal det bare en tur forbi urmageren i tyskland.
Det andet som kom fra USA er mit ynglingsmærke, et Bucherer.
De er svære at finde og samtidig til en god pris, og af en eller anden grund var der ikke så stor interesse for det her ur, så prisen endte med at være rigtig god.
Det går perfekt, men kunne godt trænge til et nyt glas og måske lidt finish på urkassen.

İmage

İmage

İmage

İmage

Vi seeees

Mvh

Claus
Svar
Velkommen tilbage Icon_smil

Av, de er godt nok fede
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Jo tak Icon_e_smile

Ja de er faktisk ret fine alderen taget i betragtning, men det er heller ikke en hverdags forteelse at fine noget så godt til en god pris.
Bucherer chronografer er ret svære at finde efterhånden, og når der så endeligt dukker en op er prisen høj. Icon_e_sad
Mvh

MrSeikoChrono
Svar
To flotte chronoer.
Hvilket værk ligger der i Bucherer?
Svar
Jeg ved det faktisk ikke med sikkerhed, da jeg ikke har haft kassen åbnet.
Uret er med manuelt optræk, så jeg vil tro at det er et valjoux 7733/7734 eller et Landeron værk.
Mvh

MrSeikoChrono
Svar
Tillykke med fangsten. Er det meget billigere at få lavet ure i tyskland?

Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2
Svar
jazzman Skrev:Tillykke med fangsten. Er det meget billigere at få lavet ure i tyskland?

Sendt fra min GT-I9001 med Tapatalk2

Det har jeg store tvivl paa. Jeg hoerer dog ind imellem fra folk som faar et ur serviceret till omkring 100 - 120 Euro - jeg hved dog ikke hvor. Icon_mrgreen
Skift ur, når du står op!
Svar
Citat:Det har jeg store tvivl paa. Jeg hoerer dog ind imellem fra folk som faar et ur serviceret till omkring 100 - 120 Euro - jeg hved dog ikke hvor. Icon_mrgreen

Det er det nu, ligesom med alt håndværk og service. Fra ure til biler. Bruger du en serviceyder i DK, ved du at det koster 20 til 40% mere end i Sverige, Tyskland eller UK. Vild opskruet lønniveau og verdens højeste (?) moms gør det - og truer vores økonomi i fremtiden. I dag har vi stadigvæk de ældre onkler og tanter som med glæde betaler overpriser; "man får jo sådant fin og venlig service hos ham Børge og så er han så flink og tilbyder en kop kaffe når man venter". Den næste generation bruger nettet og kan finde ud af at sende et ur til service i Tyskland eller Sverige eller køre bilen til Malmø eller Flensborg.
Hvad angår en service til € 100 - 120, kan man sagtens gøre det og under, oveni hatten - både i DE og DK.
Som regel er det uden kvittering, lavet på urmagerens hjemmeværksted. Det gør kvaliteten af arbejdet ikke dårligere (nødvendigvis).
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
fine ure - kan ikke voldsomt om bucherer - men kunne der mangle en krans til den?
vh John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:fine ure - kan ikke voldsomt om bucherer - men kunne der mangle en krans til den?
vh John H

Hej John

Nej der mangler ikke en krans, uret er helt originalt og komplet. Icon_e_smile
Mvh

MrSeikoChrono
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)