køb af rolex
Hej

Har brug for lidt rådgivning i forbindelse med køb af Rolexur. Jeg har udset mig en GMT Master II ref. 16710. Jeg har fundet en - efter sælgers (proff.) oplysninger - god stand og stort set ikke brugt. Uret er fra 1999 og spørgsmålet er, om man skal have betænkeligheder ved at købe et ur der er 15 år gammelt?
Svar
Ingen betænkeligheder ved et Rolex, der er 15 år gammelt. Køb helst et, som har fået service inden for de seneste 3 år. Så skulle du være meget sikker på nul problemer nogle år fremover.
Svar
Enig med Stenstrup - et 15 år gammelt Rolex er ikke et problem i sig selv.

Men standen på uret og hvorvidt det evt. har fået et service, er noget man skal tage i betragtning og skal afspejles i prisen.

Du skriver at sælger er proff. - du er velkommen til at oplyse herinde, hvem sælger er. Der er stor chance for, at en eller flere af os herinde, har kendskab til vedkommende og kan enten sige god for ham eller det modsatte Icon_smil

Man siger ofte, at man skal "købe" sælger i lige så høj grad som uret !! En ærlig sælger vil aldrig vidende sælge dig et tvivlsomt ur !! En uærlig sælger derimod............... Icon_e_wink
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Sælger er Juvelér Arnold Edmund i København.
Svar
Det kan du sagens købe. De er lidt spøjse derinde synes jeg, men deres ure er gode og eftersete og med garanti.
Svar
Kenn er en super Good Guy og biksen yderst seriøs !
Og som sagt, et 15 år gammelt Rolex er ikke et problem. Ang. et 50 år gammelt vil jeg måske anbefale at du fik kigget lige i værket først - for en god ordens skyld.
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg vil skynde mig at anbefale 3 steder hvor jeg personligt har fået en perfekt service, troværdig behandling, og perfekte ure.

Thomas - Chrono.dk
Mads - Timetowatch.dk
og
Miki - Dreamwatch.dk

Go jagt.

og sommer til alle derude.

Cay
Svar
CAYB Skrev:Jeg vil skynde mig at anbefale 3 steder hvor jeg personligt har fået en perfekt service, troværdig behandling, og perfekte ure.

Thomas - Chrono.dk
Mads - Timetowatch.dk
og
Miki - Dreamwatch.dk

Go jagt.

og sommer til alle derude.

Cay

+ 1 !!

Men jeg kender ikke Edmund Arnold............. har dog på den anden side ikke hørt noget negativt om dem ! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
ruenthai Skrev:stort set ikke brugt.

Husk lige, at selvom det er tilfældet bør det alligevel have service. Hvis det ikke har fået service indenfor tre eller højst fem år, hvilket skal fremgå af servicebevis, skal det afspejles i prisen at du selv kan forvente at skulle sende det til service. Rolex kan holde i masser af år eller årtier, hvis bare man ikke bruger dem til at slå søm i med og hvis man giver dem et service i ny og næ. Det er meget forskelligt hvilket svar man får på, hvor ofte de skal have service, og du kan givet høre historier om Rolex'er med flere årtier uden service. Men hvis du regner med højst 10 år mellem hver, så er det ikke helt ved siden af - og netop derfor bør et 15 år gammelt ur have fået service. Hvis du derudover er afhængig af, at vandtætheden er i orden (så du f.eks. kan bade eller snorkle med det), bør det tryktestes noget oftere.

/Bjørn.
Svar
Mange tak for alle svar og input.

Hvis det ikke har fået service, hvor meget skal det så afspejle sig i prisen?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)