Vedr. skive på Rolex 16610 fra 1990
Hejsa Icon_smil

Håber I kan hjælpe mig!

Sagen er den at jeg har erhvervet mig et Sub. 16610 fra 1990, uret er derfor med tritium. - Timeindikatorerne på position 6, 9 og 12 har dog en anden farve (nærmest let grålige) end de øvrige markeringer på skiven, er dette noget I tidligere er stødt på?

Det ser nu 'cool' nok ud, men kunne da godt tænke mig en forklaring.. Icon_smil

Med Venlig hilsen

Martin
Svar
Hej Martin.
Et billede ville være super men der er noget der tyder på at skiven er renoveret. Måske er lysmassen forsøgt udskiftet. Hvordan ser skiven ud i mørke? Er der også forskel?
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Klaus

Tak for hurtig respons!

Der er forskel i mørke, de øvrige markeringer lyser kraftigere..

Jeg har bestilt en ny skive samt visere hos Klitgaard - men er det synd at udskifte dette? Med hensyn til prisen ved et evt. senere salg, betyder det vel ikke så meget, hvis der nu alligevel er fejl på det originale sæt?

På forhånd tak!
Icon_smil
Svar
Hej Martin.
Bedst er det at beholde den oprindelige skive også selv om den måske har en fejl men er den renoveret vil jeg mene en ny skive er et bedre valg. Inden du skifter skiven synes jeg du skulle prøve at lægge et nærbillede op her.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Klaus.

Jeg prøver at lægge et billede op i morgen - glæder mig til at høre din vurdering!

NB! En ny skive + visere koster hos Klitgaard 3.000.- er det ellers en ok. pris, hvis det er?

Martin
Svar
Det er standard pris. Du får nok ikke den gamle skive med hjem så du skal lige tænke dig om inden du beslutter dig.
Hvis du selv synes det ser mystisk ud med farve forskellen skal du dog gøre noget ved det.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Kunne sagtens få den gamle skive med hjem, det har jeg da i hvert fald aftalt med ham - hmm. den skal de da nu heller ikke have lov til at gafle?! Icon_smil Icon_smil
Svar
Hvis det er tilfældet bliver dit ur ikke mindre værd.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Nå okay, det er jeg sgu glad for at høre!

Jeg smider et nærbillede op i morgen..

Godnat herfra!

'Klokken slår, tiden går' Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)