Delrin bremse i speedmaster 3572.50?
Hej,

Jeg har netop fået mit ønskede speedmaster 3572.50 hjem.
Uret blev købt gennem en sælger i Italien, som har mange gode anbefalinger både på forums og LinkedIn.
Desuden medfølger den sorte læderæske, manualer og det oprindelige garantikort. Derudover stemmer serienummeret på garantikortet overens med uret.
- Så det tyder indtilvidere på at være OK.
(Jeg har haft det forbi en urmager og tager det også forbi en anden i morgen for at være sikker).

Jeg havde fået indtrykket af at model 3572.50 kun kom med kaliber 1863 hvor kronograf bremsen, som i kaliber 1861 var i delrin plastik, skulle være i metal.
Det der dog kommer bag på mig er at kronograf bremsen i mit speedmaster ser ud til at være i delrin plastik:
İmage
Hvordan finder jeg ud af om det eventuelt bare er kronograf bremsen der er skiftet ud fra kaliber 1863?
Svar
Den eneste modifikation burde være plastik kronografbremsen hvor den ene kaliber er med metal og den anden med plastik, samt lidt anderledes finish.

Det er 1861 urværket med plastik, som jeg har forstået det, men jeg ved ikke om modellen kommer med begge slags værker. Jeg tror det ikke for så ville uret nok have et andet referencenummer. Jeg læste at plastikdelen skulle være bedre, men det ved jeg ikke om det er korrekt. Jeg mener også at displaymodldellen ikke burde have værket med plastic dimsen, som jeg kalder den, da den udsensmæssig ikke er så køn.

Her er billeder af kaliber fra vesntre 321, 861, 863 og 1863

[url]"https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10463038_10152545763814756_7952673111914613766_n.jpg">https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 3766_n.jpg[/url]
Svar
Ved sammenligning med en kaliber 1863:
İmage
... tror jeg desværre, at den "delrin udstyrede" er en kaliber 1861.
Der er flere af værkdelene, der er i standardudførelsen, med skarpe udstansede kanter, uden den omhyggelige afrunding og polering, der netop hører kal. 1863 til,

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Så er prisen nok også derefter Alpo ved din model. Det er stadig et superlækkert ur synes jeg.
Svar
Hej,

På garantikortet står der 3572.50.00 og et tilhørende serienummer.
Samme serienummer står både på bagkassen samt på selve værket.

Sælgeren skrev for lidt tid siden til mig at uret er blevet "revised" hos Omega.
Jeg håber derfor at de her har udskiftet bremsen og at det er grunden for at det er en delrin bremse i mit værk.
Jeg har desuden skrevet til Omega om informationer på mit serienummer.

- Findes der en side eller database hvor man selv kan slå serienumre op? eller er der en venlig person med adgang til Omega's database? Icon_e_smile
- Står kaliber-nummeret på værket, så en urmager uden større besvær kan be-/afkræfte hvorvidt værket er et 1863?

Geodoc - jeg har siddet og nærstuderet mit ur ifht. det billede du postede og jeg kan ærligtalt ikke selv se nogen forskel (udover bremsen).
Svar
Dette er et helt andet 3572.50.00
Hvad syntes i om det? Ser det ud til at være cal. 1863?

İmage
İmage
Svar
Cal. nr. burde stå på den del i værket hvor der er fræst "OMEGA"??
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Uret var et 3570.50.00 med en bagkasse fra et 3572.50.00 hvor serienummeret fra 3570.50.00 modellen var indgraveret i.... Så nu bliver det sendt retur.
- Det var det 2. speedmaster som jeg har oplevet problemer med Icon_e_sad
Svar
JohnFyn Skrev:Cal. nr. burde stå på den del i værket hvor der er fræst "OMEGA"??
Cal. numret er godt gemt.
På selve værkpladen under balance hjulet burde man kunne skimte 1861 eller 1863.
Mvh. PHO
Svar
Alpo Skrev:Dette er et helt andet 3572.50.00
Hvad synes i om det? Ser det ud til at være cal. 1863?
Så vidt jeg kan se på de (muligvis bevidst?) dårlige billeder, nej det ligner ikke en kaliber 1863.
De bevægelige dele i kronografmekanismen er kantede og uden polering.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)