Android app - "Watch Accuracy"
Vi havde fornylig en omtale af en iPhone app, der kunne fortælle præcisionen af et ur via nogle billeder med adskillige timers mellemrum. Jeg fandt en tilsvarende (og gratis!) til Android, den hedder "Watch Accuracy". Den bruger samme princip, at man tager nogle billeder, hvor app'en så præcis kan se, hvor h, m, og s-viseren står. Hvis man forudsætter at app'en som sådan er helt præcis (den bruger en ntp server), kan man så regne med den? Hvis sekundviseren trækkes rundt via et sæt tandhjul med en udveksling på 1:60 kan man vel, men gør den det? Jeg synes i hvert fald, at jeg har bemærket, at ved lang tids brug, hvor man først stiller uret så m-viseren er synkroniseret med s-viseren, så kan s-viseren sagtens blive forskudt, så den f.eks. står mod 12, medens m-viseren står et sted mellem to m-streger.

Nå, men app'en er ret nem at bruge. Med et stabilt underlag tager man et billede som dette:

İmage

hvor man kan fin-justere centrum og de fire markører. Det gentager man så nogle gange med askillige timers mellemrum, og resultatet vises så således:

İmage

Og det passer faktisk meget godt med, at min Exp-II vinder ca 10s i døgnet.

/Bjørn.
Svar
Interessant Icon_e_biggrin
Svar
Har lige prøvet den, helt klart værd at anbefale, især til prisen

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)