Omega seamaster forkert kasse og bevis?
#1
Står lidt i en situation, hvor jeg er ret urolig. Har haft et dejligt omega seamaster fra 1997 i snart en måneds tid nu, men har nu lige fundet ud af, at der står et andet nummer på mit "national warranty" kort end der gør på kvitteringen og på kassen. 28318033 Dette nummer står på beviset, men det kan man jo slet ikke finde som et ur og det andet nummer på kassen og på kvitteringen er det her: 25328000 men som jeg kan finde, så tyder det på at det er en model med sølv urskive. og som i kan se på mit vedhæftede billede, så er min urskive blå.
Svar
#2
Der jeg købte mit Omega var der også på papirerne et nummer de brugte som reference om uret, som egentlig ikke eksisterede.

Det kan skyldes at nogen steder laver de interne referencer og ikke de officielle.
Jeg er ikke klar over om dit ur overhovedet kan fås med sølvskive. Jeg mener kun skiven findes i sort og blå og hvid.

Dit warentycard står det rigtige nummer på ikke sandt ? Dette samme på uret går jeg ud fra ?
Svar
#3
nej på det der "national warranty" står der 28318033 hvilket jeg ikke finder nogen steder.
Svar
#4
Altså mit bevis ser sådan her ud. Ref: nummeret er ikke at finde, men nummeret under er samme nummer som der står på mit ur
Svar
#5
Det nederste må være serienummer.

Jeg tror det muligvis er en fejl mht. referencenumer. Dit ur er ihvertfald ægte.
Evt ring eller skriv til det sted hvor du har købt det for at høre ad.
Svar
#6
Super tak for det Icon_smil
Svar
#7
Prøv at Google:

"omega 2831.80.33"

Omega har et system med at tallene i koden betyder noget (eks. 1= stål, 2 = guld, 3 = titanium etc.)

Og det kan være at hvis uret eks. får skiftet fra stål-lænke til læderrem at nr. så skiftes!

Mit eget Seamaster har f.eks. fået skiftet den "normale" standard-lænke til en såkaldt Bond-lænke - og vi i følge Omega dermed have et andet nr., men på mine kort mm. står der jo stadig det "gamle" nr."!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#8
Har selv samme ur... Der står omse 116 i ref. Tror ikke du skal lægge noget i det . Bare serienummer er rigtigt ... Ref'en er håndskrevet ikke?


Ur: Rolex submariner "no date", ref. 114060
Mikkel

Rolex Submariner ref. 114060
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)