favre leuba dynamic Geneve
Hejsa,

Jeg har købt dette ur som skulle være et gammelt mærke, og måske en af de første ur producenter på markedet..??

Er der nogen som kan fortælle lidt om det?

Jim
Svar
Favre Leuba har godt nok an lang historie, var dog bestemt ikke det "foerste ur paa markedet" - firmaet var dog en meget lang tid i familie Favre, fra 1737 til 1969. Helt op til 70erne producerede de ogsaa deres egne mekaniske vaerk. Kvalitetsmaessigt kan de vel regnes til den gode middelklasse. Det ur du har her er vel far omkring '77-'85, et nogenlunde tidlig kvartsur. Desvaerre er der ikke saa mange, som synes det slags ur er saerlig spaendende. Heller ikke mig.
Skift ur, når du står op!
Svar
Næ.. jeg syntes nu heller ikke der er noget særligt ved det, det ryger til skrot Icon_e_biggrin

Tak for info..

Jim
Svar
Hvorfor skrot? Er der da noget galt med det?

Sendt fra min LG-D802 med Tapatalk
Svar
Tja.. datoen køre ikke, så det skal forbi en urmager.. tror ikke det kan betale sig??
Svar
At få datoen til at fungere kan bestemt ikke give de store udfordringer Icon_e_wink

Per Nielsen
Svar
Det kunne godt være et tidligt quartz værk fra ETA. Hvorfor skrotte det Icon_mrgreen
Svar
dato skiftet kan nu godt kræve en ikke eksisterende reservedel. Prismæssigt vil det let koste 1000 kr og det kan du ikke sælge det for. Hvis du derfor ved du IKKE vil gå med det og du ikke synes det er pænt, så tilbyd det til en herinde der måske alligvel vil være glad for det, frem for skrot
Venlig hilsen John H
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej John,

Det lyder da som en god ide´ Icon_e_smile
Svar
Hvis du er interesseret så lad mig se på det. Jeg nægter at tro det kan være meget mere end portoudgifter at få den dato til at fungere.
Icon_e_smile
Mvh.
Per Nielsen
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)