Omega Quartz taber tid
#1
Hej alle...
Jeg har i julen købt et Seamaster Mariner fra 1976. Det er et Quartz Cal. 1310. Her den sidste måneds tid begyndte det at tabe tid, efterhånden som jeg gik med det. Så fik jeg skiftet batteri, fordi jeg tænkte det var problemet. Men problemet er der stadigvæk. Der er intet problem hvis bare uret ligger stille - så går det fint fint og taber ikke et sekund (ca.) men så snart jeg tager det på, begynder det at tabe tid. Eftersom jeg faktisk godt kan li' at gå med mine ure, så synes jeg ikke lige det er optimalt.
Er der nogen der har hørt om sådan et problem? OG er der noget at gøre? Har forhørt mig (via mail) hos en urmager, og ham skal uret sendes til Omega fabrikken, og det vil koste mellem 8-9.000 kr. - det har jeg nok alligevel ikke i sinde at bruge på en rep. Icon_smil

Venligst
/Lundmose
Casper Lundmose

Omega Speedmaster Ref. 32.10.50.00 fra 2008
Omega Seamaster Mariner Ref.: ST 396.0840 fra 1976
Montres Deluxe Thunderbolt P47 automatic
Svar
#2
Prøv lidt for sjov at se om der er forskel på hvordan du lægger uret.
Der burde kun være forskel på et mekanisk ur, men hvis noget er løst i uret, kan det være at ved at det foreksempel ligger med kronen opaf at det viser sig.

Hvor meget afviger det da ?

Nej, 8.000 - 9.000 kr er tæt på hul i hovedet at ofte på en rep. synes jeg.

Her er en til ca. 5.800 kr. Er det den du har ?

[url]"http://www.chrono24.com/en/omega/vintage-seamaster-quartz-mariner-3904950-box-and-paper-1978--id2518241.htm?query=omega+marine&dosearch=true&searchexplain=true&resultview=list&goal_suggest=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm">http://www.chrono24.com/en/omega/vintag ... /index.htm[/url]
Svar
#3
Så vidt jeg husker, er det primært mellem "1" og "3" - så altså over kronen. Den går også meget stramt, så muligheden kunne være at der ligger noget som måske er knækket af.. Det afviger lynhurtigt tre kvarter. Det er ca. det der er afveget nu, da det ligger på natbordet, og dermed går fint. Men tager jeg det på, og har det på en dags tid, kan det sagtens være timer det er afveget. Og fanger men så at sige lige problemet i øjeblikket hvor det sker, kan man se sekundviseren stå på stedet og "steppe" - som om der er noget som er i vejen. Men går så videre umiddelbart efter - men det passer jo også med man holder det horisontalt ingen fordi man står og kigger på det på armen - gav det mening?! Icon_smil

Det er den model jeg har ja - og ja prisen virker meget fornuftigt som du har fundet der! Også derfor jeg ikke lige springer på sådan en rep. til mange tusinde kroner Icon_e_wink
Casper Lundmose

Omega Speedmaster Ref. 32.10.50.00 fra 2008
Omega Seamaster Mariner Ref.: ST 396.0840 fra 1976
Montres Deluxe Thunderbolt P47 automatic
Svar
#4
Jeg ville måske lade en vintage forhandler kikke på det, eller Peter Halse i Horsens. Det kan nok bedre betale sig.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)