Hej Urforum
#1
Jeg står i den situation at jeg har arvet et par ure. Det ene et gammelt International Watch Schaffhausen Guldur med guldrem og 4 løse led. Det andet er et Raymond Weil Geneve, eftersigende med guld nagler i remmen og front.

Da jeg intet ved om ure, vil jeg høre om der er nogen af jer der kan guide mig hen til et sted hvor jeg kan få urene vurderet, og hvad det evt. koster... Kan man få et certifikat på urene, at de er ægte etc.

Mvh Kim Sandberg
Svar
#2
jeg tror det ville hjælpe med et par billeder, det kan måske endda være at folk herinde kan fortælle dig det du spørger efter ud fra dem, jeg er ihvertfald blevet overrasket over hvor stor en viden folk sidder inde med herinde Icon_e_biggrin
Svar
#3
[attachment=0]<!-- ia0 -->1 - 20140423_153516.jpg<!-- ia0 -->[/attachment]
[attachment=1]<!-- ia1 -->1 - 20140423_153628.jpg<!-- ia1 -->[/attachment]

Hej Brauer, tak for dit svar. Det gør jeg lige så Icon_e_smile
Svar
#4
Hej & velkommen til!

Hvor i DK befinder du dig?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#5
Hej John tak for det Icon_e_wink Københavnsområdet.
Svar
#6
Prøv at tage dem forbi Jørgen Krognos (ved ikke om han stadig er syg) Icon_e_sad : http://krognos.dk

eller

MØLBAK URMAGERI
Øster Farimagsgade 16
2100 København Ø
Telefon 3543 4664
<!-- e --><a href="mailto:molbak@c.dk">molbak@c.dk</a><!-- e -->

...uden at jeg på nogen måde skal kalde mig ekspert, vil jeg advare dig om ikke at blive skuffet, hvis det skulle vise sig at urerne ikke er ægte Icon_e_sad
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#7
Hej John. Tak for din besked Icon_e_wink

Guld uret er jeg helt sikker på er ægte, det fik min morfar til sit 25 års jubelæum, han var direktør for nogle coldstores kølehuse tilbage i 60-70.

Det er mere det andet Icon_e_wink

Mvh Kim S.
Svar
#8
Jeg synes også, du skal tage forbi en urmager. Mølbak ville være mit valg, men ring på forhånd, så du er sikker på, at han er i forretningen. Jeg kan ikke forestille mig, at han vil ikke tage betaling for at fortælle dig, hvad det er for et par ure, du har.

Mit gæt er, at Raymond Weil uret er stort set værdiløst - det andet kan ikke ses tydeligt nok på billederne.

/Bjørn.
Svar
#9
Hej Bjørn, tak for beskeden Icon_e_smile jeg er i gang med at checke ud nu hvem der er hjemme Icon_e_smile

Det vil være meget ærgeligt hvis det Weil ur er værdiløst....

Det har, ihverfald hvad historien lyder i min familie, kostet køberen 4.000,- tilbage i slutfirserne. Min onkel var udstationeret som UN guard i 1 år, og han købte det i jerusalem tror jeg det var, hvorefter han gav det som gave til min mor.
Svar
#10
Weiluret er et rigtig godt mærke, men der det er gammelt og i quartz ligger værdien nok på 600 - 1.000 kr. vil jeg tro. Hvis det går er det jo ikke helt værdiløst. IWC er noget mere værd.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)