Min første Seiko
#1
Jeg har haft en Revue Thommen diver i nogle år og har været fint tilfreds. Jeg har dog på det seneste følt at der skulle ske lidt nyt, så jeg begyndte at kigge efter muligheder for en erstatning. Af en eller anden grund har jeg aldrig givet Seiko særligt meget opmærksom igennem tiden. Jeg har tror det skyldes at jeg typisk har kigget på Seiko i butiksvinduer og for at være ærlig har jeg aldrig været tiltrukket af de designs som findes i de fleste Seiko AD's. Jeg faldt tilfældigt over Seiko's "monster" ure og det var kærlighed ved første blik. Det blev jo hellere ikke dårligere af at de generelt er billige og får pæne ord med på vejen. Jeg var sikker på at jeg skulle have en SKX779. Men så faldt jeg over "Field Monster" og på det tidspunkt stod det klart at erstatningen for min Revue Thommen skulle være en SRP443. Jeg valgte versionen med orange tekst istedet for hvid tekst. Den er for mig mere interessant og er ikke for voldsom, selv til pænt brug.

I dag kom posten så og i papkassen lå et ubrugt SRP443.

İmage

İmage

Jeg har dog aldrig været kæmpe fan af lænker, så jeg regner bestemt med at anskaffe mig et par nato- og zuluremme i både stof og læder. Derudover kommer der nok også en alm. læderrem samt en gummirem til samlingen.

Dette er absolut ikke det sidste "monster" jeg ejer. Jeg er allerede i gang med at lede efter mit næste.
Svar
#2
Tillykke med uret.

Jeg har selv tidligere haft et SK779K1 og var meget glad for det.

Jeg solgte det primært pga det manglende safirglas, men ca 2 mdr efter jeg solgte det skreg kroppen efter en andet monster.

Jeg har lige købt et new monster. Model SRP307K1.

Det har det nye 4R36 værk med hack and wind. Det er desuden blevet en smule revideret i designet. Jeg synes det er helt perfekt.

Jeg er så glad for det og det har skubbet med daglige arbejdsur (G-shock) til siden.
Mvh Kim 
Svar
#3
Mange tak!

Jeg valgte også SRP443 af to årsager udover designet. Hack & wind funktionen spillede en rolle og såvidt jeg kunne læse mig frem til og se ifølge billeder, så er Field Monster en anelse større end Black Monster og New Monster. Det betød at jeg syntes størrelsen på skiven var i bedre balance ift. kransen. På BM og NM syntes jeg skiven virkede lidt for sammenpresset.

Men når det så er sagt, så skal der stadig en Black Monster og New Monster i samlingen og også gerne en Land Monster.
Revue Thommen Diver Professional Autiomatic
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)