Breitling Navitimer. Garanti DK/udland??
Hej.

Har aldrig ejet et ure der koster mere end 500 kr... men nu har jeg forelsket mig i et Breitling Navitimer 01.

Ved henvendelse til Autoriseret forhandler i DK Hvelplund oplyses en pris på ca. 52000 kr.

Ved lidt research på Crono24, kan jeg se man kan købe det samme ur i Tyskland og Italien for ca 35.000 kr..

Spørgsmål 1: Hvordan kan det samme ur koste 17.000 mindre i udlandet end i DK??

Spørgsmål 2: Hvad med garantien. Der er noget der hedder World Wide garanti fra Breitling. ( 5 eller 10 år så vidt jeg kan se) Men gælder den hvis jeg køber det hos en ikke autoriseret forhandler i ex Tyskland??

Er der nogle der har erfaringer med sådanne køb?? evt en troværdig fyskisk forretning i Tyskland?

På forhånd mange tak I urnørder Icon_smil
Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

vh

Peter @
Svar
Jeg tror prisforskellen ligger i lidt moms og at der ikke gives meget rabat eller noget rabat overhovedet. Desuden er de nok ikke alle AD, så de kan gøre det lidt billigere.

Jeg ved ikke præcis hvordan modllen ser ud for på chrono synes jeg der er en del, men denne her har 5 års garanti på sig

[url]"http://www.chrono24.com/en/breitling/navitimer-01-braunes-lederband-inclmwst--id2589904.htm?query=Breitling+Navitimer+01.&suchen=Search&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm">http://www.chrono24.com/en/breitling/na ... /index.htm[/url]

Køber du ved en chono24 forhandler er risikoen for noget meget lille. Men jeg ville bare selv tage derned hvis jeg skulle betale 35.000 kr. for et ur.

Spørg de andre om de også giver 5 års garanti. Giver de kun 2 år, ja så er 15.000 - 17.000 kr. meget at spare allegevel.
Svar
Breitling har ganske givet - ligsom mange andre mærker - en særdeles godt fungerende worldwide garanti. Så det du bør sikre dig ved købt af et brugt ur er, at du har det originale certifikat i korrekt udfyldt form (dvs. med forhandler-stempel el.lign og oprindelig købsdato). Det er så underordnet om du køber privat eller gennem en forhandler af brugte ure - det er Breitlings garanti, der er den vigtige for dig.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)