AP ROO 25940
#1
Hej

Jeg går i overvejelserne omkring at mit næste ur skal være et AP ROO ref 25940.
Jeg ville høre om jeres erfarringer med dette ur:

Hvad er er fair brugt pris for dette ur i en god stand ?
Da jeg ikke har fundet uret herhjemme, ville jeg høre om nogen har konkret erfarring med tyske (for)handlere via Chrono24 eller på anden vis ?

Er der nogen herhjemme kan skaffe dette ur ?
Svar
#2
Hej Fluefisker Icon_smil

Velkommen til Urforum - det er dejligt, når der kommer nye medlemmer !!

Og det er et kanonflot ur, som du spørger til - jeg har desværre ikke selv erfaring med den model, idet jeg kun har haft ROO Diver tidligere. Men mon ikke, der byder andre ind Icon_smil

Jeg har dog tilladt mig at flytte din tråd op i hovedforummet - tror, at der måske er bedre chancer for, at de rette folk ser den dér !! Icon_smil

Er spændt på at følge din søgen efter uret og forhåbentlig får vi gode billeder at se + dine tanker om uret, når du lander det !! Icon_e_biggrin

Venlig hilsen
Peter (forum moderator)
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
hej og velkommen til fluefisker:)

med et ref.25940 om håndleddet, bør du i hvertfald gå et par aftma-klasser op i linevalg, hvis du hellere vil mærke end gætte til hug på fluekrogen:)

Nej spøg til side, ref.25940 er naturligvis et flot og maskulint ur. Værket som bygger på en JLC cal.889 ebauche med behørig AP finishgrad, er nok det nærmeste man kommer et ETA-værk i high-end klassen, hvis måleparametrene blev sat på gennemtestethed og pålidelighed. Værket er så tilført et kronografmodul fra Dubois Dépraz, og generelt refereres der til denne type som en lagkagekonstruktion modsat et "født" kronografværk. En tredje mulighed er et grundværk, som danner grundlag for videre integreret tilbygning af komplikationer, som det f.eks. ses i AP´s evighedskalendere, der bygges på bl.a. automatikværket cal.2120 og det manuelle cal.2003. Generelt er den løsning der forefindes i ref.25940 den mindst attråværdige blandt ur/værk-entusiaster. Der findes naturligvis alternativer med det F.Piguet baserede cal.2385 som er et "født" kronografværk, f.eks ref.25960. Og det ville jeg personligt hellere gå efter, uden dog at kende prisforskellen mellem de to på brugtmarkedet.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: