Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
Ville blive ustyrligt glad hvis en af vores residente urmagere ville dele deres foretrukne måde at gøre urglas helt rene på indersiden

IPA ( nej, ikke øl -men isopropylalkohol) og linsepapir? eller bare Rodico?
Pft
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
Bjørn H. Skrev:Ville blive ustyrligt glad hvis en af vores residente urmagere ville dele deres foretrukne måde at gøre urglas helt rene på indersiden 
IPA ( nej, ikke øl -men isopropylalkohol) og linsepapir? eller bare Rodico?
Pft 
En fnugfri klud eller hvis glasset er taget af, så under den varme hane med lidt sulfo. Men jeg er heller ikke urmager!!!
Martin
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej Bjørn H
Hvad for en type glas er det....? Safir/mineral/flexo.
Safir og mineral kan du gøre alt ved, lige fra vinduesrens til vand og sæbe.
Flexo er jo straks lidt mere vanskelig, da de ved for megen gnubben/gnidning med diverse klude bliver statiske og til trækker al muligt dårlig dom...... Så i flexo tilfælde en tur i "suppen", kassen skal jo alligevel rense, tørres forsigtigt over varm luft og jeg gør så det at jeg tørrer forsigtigt og med let hånd glaset af med noget gammelt sengetøj og blæser det rent for fnuller med en gummipuster eller kompressor.... men der er tusinde måder at gøre det på, hver urmager har nok sin måde så her stikker du nok hånden i en hvepserede....
Og da det ikke er første gang jeg risikerer at få nogen på "lampen" så har du mit bud her.....
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Bjørn H._phpbb3_import15705
Unregistered
plexi, og safir
tak for svarene -
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Hej Bjørn
Det var så lidt, kan du bruge det er det fint.
Hvis ikke kom igen....
Flexo er nok den sværeste at have med at gøre...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•