En "lille" ny på vej...
Ja men jeg fik den heller ikke - blev solgt paa ebay igaar aftes, det er allerede den anden kasse som de har solgt (selvfoelgeligvis kunne det vaere den samme som bare aldrig blev betalt).
Den maa vaere saadan omkring 35mm.
http://www.ebay.de/itm/271785339523?_trk...EBIDX%3AIT
Jeg kunne godt taenke mig at udskifte min kasse pga drejeringens tilstand. Men det har nu ikke verdens hoejeste prioritet.

Jeg forslaar ellers at holder udkig efter en "billig" Cricket med oedelagt skive og / eller vaerk.

Proev at se paa den her:
http://www.ebay.de/itm/Vulcain-Cricket-A...5d55bcecbf
Skift ur, når du står op!
Svar
Saa, denne gang har jeg faaet en af disse kasser:
İmage

Det er nu den tredje ham gutten i Lima, Peru har solgt. Saa han har maaske flere af dem liggende. Gad vide hvordan de endte op i saadan et sted...
Svar
olof Skrev:Saa, denne gang har jeg faaet en af disse kasser:

Det er nu den tredje ham gutten i Lima, Peru har solgt. Saa han har maaske flere af dem liggende. Gad vide hvordan de endte op i saadan et sted...

Tillykke med det, det bliver spændende at se når du får det over i den nye kasse.
Jeg har nu prøvet at skrive til ham om han har fleree på lager.. men det bliver en kamp at finde skive, krone, visere mm.
Man kunne jo også lave et Franken-Vulcain af det hvis det var ...
Venligst
Henry Rasmussen
Icon_violin
Svar
Den er saa ankommet igaar, det tog jo sin tid at sende den fra Peru med snail mail. Til gengaeld slippede den igennem told. Icon_mrgreen
Tracking numret gjorde mig meget nervoes, den viste naemlig en shipping fra Peru til Japan i 2011, naar man tastede den ind paa http://www.track-trace.com/post. I maa gerne selv proeve, numret er RR808492356PE. Det er kun naar man bruger http://www.serpost.com.pe, at den viser ogsaa (!) en udlevering til Tyskland.

Her kan vi saa se de to bagsider, til hoejre er den nye - ikke maerket som "Nivada", men det goer ingen ting som vi kan se senere.
İmage

Fra forsiden kan man ikke se nogen forskel:
İmage

Bortset fra den oedelagte drejering paa den originale kasse:
İmage
Og nej, den snavsede finger er ikke min... Icon_mrgreen

Oprindelig havde jeg overvejet kun at udskifte drejeringen - det ville have vaeret nemmest. Men saa taenkte jeg lige, skidt med det - jeg flytter vaerket og beholder kun den originale bagside. Proev at se den hvide ring (man kan ikke kalde det en pakning) som sider paa bagsiden. I kan ogsaa se den lille pind, imod hvilken vaekvaerkets lille hammer slaar:
İmage

Her er jeg naesten faerdig:
İmage

Nu viste sig, at den originale bagside passede ikke - maaske havde det vaeret anderledes hvis jeg havde taget denne hvide plastik ring af, men det er jo noedvedigt at faa bagsidens "dobbelt bund" af alligevel. Dobbel bunden kreerer et lille resonans rum og goer at den larmer mere. Hvis man ikke tager den af er det svaert at se hvordan bagdaekslet skal saettes paa, der er naemlig ellers ingen markeringer (jeg orienterede mig dog ogsaa en smule paa den lille "fordybning" hvor man kan saette sit kniv paa for at faa den af (den bliver ikke skruet, men presset paa).

Saa jeg brugte ogsaa den nye bagside og udskiftede kun resonans bunden. (Der kan selvfoelgeligvis ikke vaere tale om at den er vandtaet.) Og fik lige en ny rem paa for sjovens skyld:
İmage
Svar
Den er jo blevet nydelig det pyntede på den… Tillykke med den...
Jeg har fået fingre i en tilsvarende kasse. Og nu overvejer jeg om den skal bygges som en Vulcain Cricket (skive, krone visere og værk + div.) eller om jeg skal vente til jeg finder noget Nivada som jo alligevel er bygget af Vulcain… Men delene som Vulcain er helt sikkert lettere at finde!
Venligst
Henry Rasmussen
Icon_violin
Svar
Det er de vel. Og siden kassen er jo ikke markeret som "Nivada" er det jo ogsaa ligemeget. Jeg har forresten set den slags kasse med Vulcain vaerk fra et eller andet yderlige maerke (det var ikke Croton, dem har jeg ogsaa set). Der var i hvert fald ikke mange andre producenter som fik lov til at bruge Vulcain Cricket vaerk. Det bliver i hvert fald spaendende at se, havd du finder frem til! Icon_e_biggrin
Svar
Så fik jeg landet endnu et "Cricket" med navnet "Tradition alarm". Uret har en flot patineret skive og værket ser ud til at være i ret pæn stand. Uret er fra sidst 40'erne!

İmage

İmage
Venligst
Henry Rasmussen
Icon_violin
Svar
(23-06-2015, 12:01 AM)maclerche Skrev: Så fik jeg landet endnu et "Cricket" med navnet "Tradition alarm". Uret har en flot patineret skive og værket ser ud til at være i ret pæn stand. Uret er fra sidst 40'erne!

Lækkert ur - godt fundet Icon_drool

Mvh
Bo
Svar
Alarm? Virker den funktion?
Svar
(23-06-2015, 09:28 AM)KimT Skrev: Alarm? Virker den funktion?

Det vil jeg tro, uret er på vej fra Canada!
Funktionen virker fint på de andre "Cricket's" jeg har!
Venligst
Henry Rasmussen
Icon_violin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)