Fugt/Dug I Breitling :-(
Hejsa.
Er helt grædefærdig efter at jeg tidligere idag, så mit elskede Breitling duggede bag glasset. Har muligvis været i kontakt med vand uden kronen var ordentligt lukket.
Jeg har nu efter nogle timer lagt det fra mig med kronen "åben".

Er pt på længerevarende ferie I syd-europa , men har googlet mig frem til en Breitling forhandler 1 time herfra. Kan køre derind imorgen.
Kan det reddes ? Og hva tror I det koster mig?

Håber på der en en venlig sjæl der ved noget om det..
Henrik
Breitling SOSF
Laco Aachen
Seiko SKX779 
Seiko SKX007
Seiko SKX009
Orient Ray Raven II
Vostok Amphibian 710394
Vostok Komandirskie 
Vostok Amphibia 120920
Vostok Amphibia 420378
Vostok Amphibia 420380
Vostok Amphibia 090059 
Vostok Amphibia 420634 
Orient Bambino

Svar
Du mener saltvand? Det skal skylles af med det samme, det vil sige at hele urvaerket boer renses, ogsaa skiven og viserne. Ak og ve...
Bedst Du beder dem aabne uret saa det kan dampe rigtigt ud. Saa laeg den til side og bring den til en uremager straks naar du vender hjem. Det er vigtigt at den ikke ligger i lang tid!
Skift ur, når du står op!
Svar
Nej det er ikke saltvand men vand der dryppede efter bad på badeværelset.

Jeg vender først hjem til nytår.
Burde jeg få det lavet hernede med det samme?
Breitling SOSF
Laco Aachen
Seiko SKX779 
Seiko SKX007
Seiko SKX009
Orient Ray Raven II
Vostok Amphibian 710394
Vostok Komandirskie 
Vostok Amphibia 120920
Vostok Amphibia 420378
Vostok Amphibia 420380
Vostok Amphibia 090059 
Vostok Amphibia 420634 
Orient Bambino

Svar
Hm. Vand der bare drypper paa et ur kommer normalt ikke ind i et modernt ur - eller havde du kronen trukket ud? Det lyder hellere som vanddamp, og det kan ikke vaere store maengder. Faa den aabnet og toerret ud, det burde saa vaere nok, mener jeg. Viser det sig kun udenfor, naar overfladen bliver kold, eller stort set hele tid? Det kunne give tegn paa maengden af fugtighed.

Hold da op, jeg har lige slaaet op "Breiling Superocean Steelfish", den burde da vaere vandtaet til 2000m! Icon_neutral
Skift ur, når du står op!
Svar
Ja duggen er forsvundet nu jeg har haft det til "tørre".

Jeg havde været i bad da jeg ser at jeg skal ha skiftet datoen. Jeg trækker kronen ud og stiller det, men synes jeg skulle dreje det hårdere end normalt den anden vej, og at det muligvis ikk blev lukket ordentligt derefter.

Der var intet rindende vand, men jeg var stadig våd, og kan ikk afvise der faldt dråber på uret.

Vil du mene jeg kan vente til jeg er retur ved nytår, eller skal jeg stadig køre det til forhandler hernede, med det samme?

Henrik.
Breitling SOSF
Laco Aachen
Seiko SKX779 
Seiko SKX007
Seiko SKX009
Orient Ray Raven II
Vostok Amphibian 710394
Vostok Komandirskie 
Vostok Amphibia 120920
Vostok Amphibia 420378
Vostok Amphibia 420380
Vostok Amphibia 090059 
Vostok Amphibia 420634 
Orient Bambino

Svar
Det lyder usandsynligt, at der skulle være kommet vand ind, hvis det bare er sket som du beskriver !! Som tidligere angivet, så er det et ur, der skulle kunne gå til 2000 m og mange nyere dykkerure er vandtætte til 20-50 meter med skruen ude.

Men dug er dug - og dug = vand i den ene eller den anden form, om det så er kondens eller fugt !! Icon_e_confused

Hvis det var mig og jeg nu havde mulighed for at få uret åbnet ved en Breitling AD, så ville jeg absolut gøre det !! Ingen grund til at risikere noget ved at vente i en måned !!! Icon_e_surprised

De vil også kunne trykprøve uret for dig og evt. skifte pakninger, hvis det er det, der er galt Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)