Rolex guldur formentligt fra 1970'erne
#1
Min mor har arvet et Rolex guldur fra sin mor, hvilket kom meget bag på os, da vi så at det var et Rolex.
Uret har for hende mest affektionsværdi, men jeg er meget nysgerrig for at finde ud af, om det er et ægte Rolex. Mine bedsteforældre var på ingen måde velhavende, så måske det er en kopi?
Uret er formentligt købt i 1970'erne.
Mit spørgsmål er, hvor jeg kan få uret vurderet og om en forhandler konfiskerer det såfremt det er en kopi? Som nævnt har uret primært affektionsværdi, så hun vil jo være rigtig ked af hvis det var tilfældet.
Vi bor i Silkeborg, og det vil selfølgeligt være lettest hvis nogen kendte en kender i nærheden,
Mvh Monica
Svar
#2
Hej Monica

Tag et par gode skarpe billeder og læg dem op her på siden. Så vil rolexnørderne kunne sige om det er ægte, og hvor meget det i så fald er værd.
Hvis ikke du er så skrap til computere, kan du bare sende billederne til <!-- e --><a href="mailto:kristoffer.jespersen@icloud.com">kristoffer.jespersen@icloud.com</a><!-- e --> så skal jeg nok smide dem op for dig.
Svar
#3
Du kan også tage det til M. C. Mortensen i Herning.

Han kan sige det med sikkerhed og nej. Det bliver ikke konfiskeret. Mange tror den slags men det er ulovligt at gøre. En vurdering om det er en kopi, hvis uret skal ses efter i urværket koster dog, vidst nok normalt 400 kr.
Svar
#4
Hej
mange tak for svarene! Jeg vil prøve i første omgang at tage et billede af uret og lægge op -

God weekend,
Monica
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)