Køb af mit første rolex / hublot
#1
Jeg håber at har lyst og tid til at hjælpe mig, da jeg er helt ny indenfor den fascinerende urverden.

Jeg har kigget lidt på nogle forskellige ure og har ikke den helt store forstand på ure og kunne godt tænke mig lidt mere viden! Så håber i vil kunne hjælpe mig en smule på vej mod en beslutning.

Jeg har 3 ure som jeg har kigget meget på i øjeblikket, og det er mest designet som jeg der har gjort at jeg har kigget på netop disse, da jeg ikke har så meget forstand på de forskellige ure. Men ville høre om i kunne fortælle nærmere om urene og hvis man engang skulle sælge urene igen og hvilke "urværker" i foretrækker eller er mest til.

Jeg har kigget på følgende:

- Hublot Classic Fusion Black Magic

- Rolex Submariner Black Dial

- Rolex Submariner Black Dial Gold/Steel Ceramic Bezel

Så kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad der gør nr. 3 ur de omkring 20.000 kroner dyrere end nr. 2 Rolex. Er det bare at der er guld på remmen eller?

Jeg har jeg jo aldrig handlet brugt før af ure i denne prisklasse og vil selvfølgelig være 100% på ægteheden og derfor vil jeg høre om i kender nogle internetsider som man kan stole på, helst danske.

+ Uret skal bruges til hverdag (går i 3.G) og så nogle gange i byen og til andre seværdigheder Icon_smil


Håber i vil kunne hjælpe mig på rette vej Icon_smil
Svar
#2
Hej.

Det 3 ur er en del dyrere grunder guldet på 18 k. på lænken.
Guld holder ikke prisen så godt på guldmodellerne.

Rolex er det mest kendte mærke, så hvis du skal sælge igen er det meget nemmere at sælge.

De gode danske sælgere af brugte Rolex er herinde på forumet, men ure med keramisk lynette er der ikke mange brugte af på de danske markeder. Så skal du til chrono24.com.
Svar
#3
Du kan formentlig godt finde en sort Submariner med nogle år på bagen her i Danmark. Som begynder er det reelt bare at beslutte, om det skal være med eller uden dato. Se i good guys/bad guys forum, der vil du finde en håndfuld absolut seriøse danske brugt-dealere. Jeg ville holde mig fra Hublot. De laver godt nok nogle modeller i den dyre ende, men deres standard modeller er efter min mening mere design, end det er ur.

/Bjørn
Svar
#4
bjorn_e58 Skrev:Jeg ville holde mig fra Hublot. De laver godt nok nogle modeller i den dyre ende, men deres standard modeller er efter min mening mere design, end det er ur.

/Bjørn


Sådan set enig med dig Bjørn, selv om første gang jeg hørte on Hublot var da min AD Rolexforhandler i Odense sagde at de var finere end Rolex, og han solge ikke engang selv mærket. Det var for 12 - 14 år siden.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)