Sende ur til USA
#1
Hej

Er der nogle der kan anbefale et firma der kan sende mit ur til USA, samtidig med det også er forsikret?

Jeg har undersøgt ups, der ikke vil hjælpe fordi jeg er privat kunde. Post Danmark vil kun forsikre op til 5000 kr. Uret har en værdi af 20.000 kr.

Jesper
Svar
#2
DHL er vist et af de eneste firmaer du kan forsikre rigtig dyrt ved internationalt. Og det koster.
Mener at en pakke forsikret for 17000 til Tysland kostede omkring 2000kr for privat person.

Alternativt så ring og hør om dit forsikringsselskab kan hjælpe.
Svar
#3
Hej,
Jeg har fra bekendt i USA som siger, at Rolex, USA slår hårdt ned på Rolex ure, som kommer bliver sendt ind i landet. Parallel-import kalder de det vist.
Der er flere eksempler på Rolex-ure, som bliver konfiskeret ved indførslen.
mvh
SK
/SK
Svar
#4
Ja, det er helt grazy med de forsendelsespriser. Jeg overvejede at sælge et ur ud af landet men efter at have fået oplyst en pris på + 2000kr blev det droppet. Jeg tror de fleste udenlandske sælgere vil nægte at betale et sådant beløb. Jeg har betalt omkring 100USD for at få sendt ur til DK med samme type kurerer.

Men der må være en workaround siden flere af de danske brugtursforhandlerne ofte nævner at de sælger en del ure ud af landet.

Jeg forestiller mig at man kan opnå en fordelagtig aftale hvis man har et firma, men det kan brugtursforhandlerene måske afsløre ??

/J
Svar
#5
De sælger nok mest til folk i Europa.

For at sende Rolex til USA er no-go!!
/SK
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)