Opstramning af Jubilee-lænke?
#1
Hej guys!

Jeg har et Tudor Oyster Date+Day fra ca. '69 med original Rolex Jubilee-lænke med foldede led. Lænken er i superfin stand, men har dog noget stræk (det kan man vel også kun forvente af et ur med den alder).

Jeg har læst på rolexforums.com om en "lænke-guru", Michael Young, fra Hong Kong, som opstrammer lænker - også gamle foldede Jubilee-lænker til ug med kryds og slange.

Mit spørgsmål går på, om der er nogen af jer, der kender til en dansk urmager, der også opstrammer lænker og måske endda kender til vedkommendes arbejde? Jeg kunne godt tænke mig at give min lænke en opstramning, og har ikke umiddelbart i sinde at udskifte den (jeg har før gerne ville have den skiftet ud med en Oyster, men er nu kommet på andre tanker). Derfor ville en opstramning være ideel.

Håber I kan hjælpe mig, og takker på forhånd for alle svar! Icon_e_smile
Svar
#2
Hej Andreas

Den har tidligere været oppe og vende, men en renovering af lænken er en ombytning til uoriginale dele så kun spænde og ende stykker er tilbage i original stand, der er nogle i DK der har lavet det samme, men en regulær opstramning af en slidt lænke den går ikke Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)