Min Citizen dykkerur samling med en enkelt afviger
Min Citizen dykkerur samling består pt. af:

Købt i denne rækkefølge.
Citizen NY0040-09E. Mit første Citizen dykkerur. Impuls køb på en ferie. Robust ur. Dog ikke robust nok til J.C. Filtenborg. Historien findes et andet sted i dette forum.

Citizen JP3040-59E (Aquamount). Triple sensor. Høje og dybe måler. Barometer. Vand- og luft-temperatur måler. Stort ur, med mange funktioner. Og med orange nato rem ser det godt ur.

Citizen BN0016-04L (Orca Blue Dial). Så uret på en dykkerferie og ville købe et når jeg kom hjem. Glemte alt om det. 6 måneder senere kom jeg i tanke om det og kikkede efter det. Men det var udgået af produktion og udsolgt i ALLE ur forretninger. Både herhjemme og i udlandet. Og så var det lige pludselig blevet lidt af et collectors item!!! Ledte i et par måneder og tilsidst eg fandt det i en hollandsk dykkerbutik. Det sidste de havde på lager. Uret blev indkøbt og det er mit favorit ur nu. Dejlig letlæselig skive. Let pga. det er i titanium. Kikker efter et mere i Blue Dial, som backup!!!

Citizen BN0015-07E (Orca Black Dial). Kikkede også efter Black Dial Orca, da det var oprindelig det jeg ville have. Var i københavn for at blive klippet og var lidt tidligt på den, så gik en tur. Gik tilfældigt forbi Mads Laier. Der i vinduet var en Orca Blue Dial. Det sidste han havde.

Fremtidig indkøb.
Pingo. Klassisk Citizen dykkerur.
EzoZilla. Det kan stadigvæk findes i stål, men ville gerne have det i Titanium. Og jeg kan ikke finde nogen ur foretning der har det i titanium!!! Så nu leder jeg efter et!!! Det er vist ved at blive en vane.
Begge er udgået af produktion. De er i hvertfald ikke mere på Citizen's hjemmeside, så jeg skal nok ikke vente for længe.

Fortis Flieger. Købt af Jan her fra siden. Startede min interesse for ure. Fint dress ur.

İmage
Svar
Fed samling!!!
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
WOW - er det Citizen BN0015-07E (Orca Black Dial) i midten?? Hvorfor er det alle de lækre der ikke er til at få fat i Icon_cool
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
JohnFyn Skrev:WOW - er det Citizen BN0015-07E (Orca Black Dial) i midten?? Hvorfor er det alle de lækre der ikke er til at få fat i Icon_cool

Ja. Kikkede oprindelig efter et Black Orca, da jeg er til mørke/sorte ure, men efter jeg fik begge, synes jeg faktisk at Blue Orca er flottere. Så går næsten kun med det.
Svar
Har kikket et stykke tid efter et Ecozilla i Titanium. Men synes de første var flottere da de ikke var poleret op, så de lignede stål. Var forbi en ur foretning som havde et i poleret titanium som og var overbevist da jeg så det. Så kunne jeg ligeså godt købe et i stål.

Så dette billeder og derefter var jeg ikke i tvivl. Det SKULLE være et i mat titanium.
İmage

Efter lidt tid fandt jeg et på ebay, så dog kun sendte til Cont US, men efter lidt skriveri ville sælger gerne sende det til Danmark.
Det var et BJ8040-01e, men den store kasse og forlænger rem til dykkerdragt. Det var helt ubrugt.

Aftale kom i stand og var faktisk hjemme på ganske kort tid sendt med USPS (Ikke UPS, men US Porstal Service), inkl. told og moms regning fra Post DK. Sendt d. 7 fra US og d. 12 havde jeg hentet det på mit post hus.

Det var helt nyt. Ikke et eneste brugsspor på det. Kun den sorte opbevarings kasse havde 2-3 små skrammer. Ikke noget af betydning.

İmage

Her på mit håndled.
İmage
Svar
Det ser supergodt ud - tillykke med det !! Icon_smil

Er enig med dig i, at netop dette ur er langt flottere i mat titanium end i blankpoleret eller i stål !! Jeg tror, at det hænger sammen med, at det blanke metal vil dominere alt for meget, og tage opmærksomheden væk fra den forholdsmæssigt lille skive !

Med det matte titanium træder metallet lidt i baggrunden og skiven fremhæves i stedet for, så urets udtryk er mere i balance !! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Så fik jeg bestlit et sæt Suppa adaptors fra US. I mat titantium så de passer til mit Ecozilla. Super kvalitet og ikke til at se at det ikke er en original Citizen del. Farven er også spot on.

Fra UK fik jeg en orange Nato rem.

Må sige at jeg er meget tilfreds nu. Sidder meget behagligt. Bedre end med den originale gummirem.
Svar
Tillykke, en pæn lille samling af Citizen-dykkere.
Men, hov... hvor er din Pingo ??? Icon_e_biggrin
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Fed samling.

Har selv tidligere haft en lækker Orca. Meget karismatisk ur.

İmage
Mvh Kim 
Svar
Tio Malo Skrev:Tillykke, en pæn lille samling af Citizen-dykkere.
Men, hov... hvor er din Pingo ??? Icon_e_biggrin

Den kommer på et tidspunkt. Er jo selvskrevet i en Citizen dykkerur samling. Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)