Lille viser stiller sig forkert
.Jeg har "klokket" i det og er ikke sluppet ret godt fra mit første indlæg her følger en revideret udgave

Jeg har et næsten spritnyt Omega seamaster PO med cronograf fra 1 marts i år nu " viser" det sig vist at den store viser afviger i stillingen med 1 min ...så er mit spørgsmål skal man leve med det eller skal man lave indgreb i så nyt et ur med deraf følgende blåt forsejling ville mene Omega burde bytte det hvad sige de andre urtosser til det ??
Svar
Lige gyldigt hvordan man vender og drejer det, så synes jeg i hvert fald det er dårlig stil at smide mail korrespondence ind i et indlæg på et offentligt forum!

Du havde ikke overvejet at nøjes med at henvise til de mails??

Og nej - jeg kender ikke hverken den ene eller den anden urmager....

vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
baseren56 Skrev:.Jeg har "klokket" i det og er ikke sluppet ret godt fra mit første indlæg her følger en revideret udgave

Jeg har et næsten spritnyt Omega seamaster PO med cronograf fra 1 marts i år nu " viser" det sig vist at den store viser afviger i stillingen med 1 min ...så er mit spørgsmål skal man leve med det eller skal man lave indgreb i så nyt et ur med deraf følgende blåt forsejling ville mene Omega burde bytte det hvad sige de andre urtosser til det ??

Indgrebet at justere en viser er et lille indgreb, så jeg kan ikke se hvorfor at du skulle have et nyt ur fra Omega. Uret er lavet sådan at det kan serviceres, justeres og i den dur og er ikke en "lukket" enhed der er skabt til at kører uendeligt uden omsorg. Sådan en forventning til service bør man nok forvisse sig om eksistere før at man køber uret, da det er lidt over det sædvanlige og helt ude for alm. købelov/reklamationsret.
Men jeg håber da at de vil rette viseren!

Mange hilsner

Martin
Svar
Velkommen til, "Baseren" Icon_smil

At skrive sin første post kan være en udfordring - du rettede for dig og lad os tage den på en frisk Icon_smil

Så vidt jeg husker skrev du i din oprindelige post, at forhandleren ville sende uret til Omega for at få fejlen rettet - det er nok nogen gange det, der møder én hvis man køber hos en forhandler, der ikke har egen urmager tilknyttet. Men det er klart, at det er en ting, der skal rettes under garantien. Og som Martin skriver, så er det en enkel og lille ting at ordne for en urmager og du skal slet ikke være bange for, at det forringer urets funktion eller værdi, at uret er åbnet og ordnet ved en urmager.

Uret er et mekanisk ur og skal jævnligt, en gang hvert 5. - 7. år serviceres ved en autoriseret Omega urmager, hvor det bliver skilt ad, renset og smurt med frisk olie. Det er nødvendigt for at uret holdes i god stand og er en udgift og en foreteelse, som man skal forvente, når man køber et mekanisk ur.

Jeg kan se, at du er fra Randers, men der findes autoriserede Omega urmagere rundt om i landet og du kunne måske aftale med din forhandler, at du bringer uret til en af dem, der så kan ordne det, uden at det behøver at blive sendt ind til Omega. Urmager Poul Halse i Horsens er bl.a. autoriseret Omega servicecenter og laver arbejde af høj kvalitet - men hvis du indleverer uret hos ham uden at der er lavet en aftale mellem ham og forhandleren, så skal du nok forvente, at det koster et beløb, idet Halse jo skal bruge arbejdstimer på det uden at han har haft salget. Men foreslå din forhandler at gøre det på den måde - det er muligt, at det kan lade sig gøre. Din forhandler slipper for at sende uret til Omega og du får formentlig uret tilbage justeret og i orden på noget kortere tid.

Og jeg er helt enig med Martin i, at det er en lille ting - ikke en fejl, der berettiger dig til et nyt ur. Du skriver jo også at uret er "næsten nyt", hvilket jeg tolker som om at det i realiteten er et brugt ur. Men spritnyt eller brugt - det er ikke en fejl, der berettiger til omlevering. Men selvfølgelig skal fejlen rettes på garantien.

Just my two cents ! Icon_smil

Men tillykke med et lækkert ur ! Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Mange tak for svar ja det er svært at begå sig jeg har lidt svært ved at forstå alle de features der er ved brug af forum

Jeg skal sige at da jeg fortalte min urmager hvor jeg købte det ....ville han lige høre Omega i Hellerup ..og jeg mener da han er Aarhus største forhandler af Omega så vil han vil vel selv justere ...men lige høre Omega først sådan forstår jeg det ...nok ok lige langt nok at få en bytter efter 4 md men bildte mig ind at slut finish på et sådan dyrt ur bare skulle være bedre så jeg evt skal undgå at få det just ...om det bliver hos Omega eller ved forh.må tiden vise
Svar
Uden at jeg kender Urmager Halses priser, så tror jeg nu ikke, at det vil koste dig mange basører at få det rettet på eget initiativ, hvis du kører derned og snakker med ham - han er yderst rimelig og meget dygtig.

Og så er det rettet én gang for alle og du kan glæde dig over uret i stedet for. Men det er selvfølgelig individuelt og et temperamentsspørgsmål Icon_smil
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
For knap 2 år siden havde jeg et Omega Seamaster (Bond), der skulle justeres inden for garantien (uret var ca 6 mdr gammelt dengang) da det ikke overholdte COSC. jeg blev dengang oplyst at alle garantireparationer skulle sendes til SWATCH/Omega i Hellerup for at bevare garantien - det er også dem der laver den blå "plet" i stedet for den røde. Så jeg tror ikke det er et spørgsmål om din urmager selv kan foretage justeringen eller ej, men derimod garantibestemmelserne fra Omega.
MVH Jesper
Svar
Velkommen til.

Jeg er 100% enig med dig i at man skulle forvente at et ur til den pris var 100 % checket og testet og ok fra Omegas side. Det er simpelthen for ringe at sende et luksusur ud med sådan en fejl.

Når det er sagt må man erkende at sådan er det mærkeligt nok i urverdenen. Det er ikke så usædvanligt, tror jeg.

Det er en let ting at rette, så lad din forhandler sende uret ind og vær glad for at du opdagede det i garantiperioden.

Og så lige til slut. Det er mærkeligt at man kan spytte ure ud til under 5 K i forrygende god kvalitet og uden fejl...... Og når man så giver noget der ligner 5 gange mere kan der være fejl på. Det må være lidt arogance fra det fine "Swiss made" system, der tror man kan tillade sig det.

Når det så alligevel sker bør producenten få røde øre, undskylde og rette fejlen lynhurtigt og med højeste service.

Vh baun
Svar
tak for alle svar
nu kan der vel ikke koges mere på den pind ..dog vil jeg sige at jeg syntes jeg vil lade forhandler hvor jeg købte uret klare ærterne ..jo til Baun : ja det er skuffende at et ur til de penge har fejl og jeg syntes jeg kan læse mellem linerne at jeg burde køre til Horsens fra starten det tænkte jeg osse på men valgte Aarhus en del nærmere ..jo jeg er træt af det vil ikke engang fortælle min omgangskreds at et ur til de penge skal skrues i ...men forh i Aarhus kan vel pakke det og sende det til Hellerup ...lige en slutter nu det skal afsted kan man forlange at jeg samtidig får tjekket gang hastighed syntes ikke det går så nøjagtg som mit Seiko velatura
Svar
Hej Baseren.

Som sagt i indlægget så skal alle Omegaer ind til Swatchgroup i Hellerup under garentien. Da jeg solgte Omegaure fra Århus af i Bruuns Galeri, måtte mit egen også til Swatchgroup efter 5 dage, da det gik i stå i ny og næ.

Når du skriver at dit ur ikke går så nøjagtigt, som dit Seiko, så er dit ur mekaniks og skal lige helt præcist inden for - 4 sekunder i døgnet og + 6 sekunder i døgnet. Det vil sige at det må godt afvige MEGET mere end dit Seikour. Sådan er det med mekanikse ure.

Du har betalt ca. det dobbelte for uret ift hvis det havde været med Quartzværk og dermed ikke mekaniks.

Til gengæld kan jeg garantere at dit ur vil gå vidre til næste genration når bare du smører det hvert 5 til 8 år (ca. deromkring).

Når det først går, bliver det bare ved og ved. Seikouret med batteri kan ikke klare det i samme langvarige grad i mere end 10 - 20 år. Rigtig mange Omega mekanikse ure går fint efter 40 år.

Men 2 ting skal du vide. Uret må godt afvige i det store hele med op til 2 - 2,5 minutter på 1 måned. (prøv at ligge det med glas ned om natten, eller glas op eller kroner op eller ned. Så vil det nok gå endnu mere nøjagtigt. Mit lå på ca 30 - 60 sekunder på plussiden på 1 måned, ved at lade det være krone nedad om natten.

Den anden ting er: Rens og smør værket hvert 5 - 8 år ca, hvis du går med det 3/4 + om året. Det burde gå meget fint inden for den tidshorrisont.

Med hensyn til forsendelse bør enhver aut. Omegaurmager sende det gratis for dig. Så tag bare den nærmeste aut. Omegaurmager.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)