Vintage ure samlere
Hvad samler i på og hvorfor?

Jeg ved af nogle af jer samler på kronografer, gamle dykkerure, Omega, Nivada og andre kategorier/mærker.
Hvad startede jer og hvorfor samler i lige på det i gør? Er der passion eller ligger der en historie bag?

Mange hilsner

Martin
Svar
Tror jeg har fortalt den før. Mine forældre døde da jeg var i tidligt/midt tyverne - og jeg gik derefter med min fars Eterna Matic 3000. I ca 1983 glemte jeg den på et hotel i udlandet og de kunne ikke finde den. Jeg søgte mange steder hos auktionshuse osv, og i søgningen fandt jeg jo så andre ure, som jeg kom til at købe
I halvfemserne må det har været, nok sent i, kunne bruge noget der hed internettet. Der fandt jeg et Eterna 3000 - helt magen til min fars, i stål MEN inden jeg fandt det, var det lykkedes at endnu nogle ure - i hovedsagen kronografer - skidt og godt blandet - og så efter fars ur var hjemme igen - samme ur i guld osv og en del fokus på Eterna i div udgaver. Senere igen kronografer 1940 til 1975 - en Zenith El primero periode - en mindre Omega periode og alle tre ting kan stadigt tænde mig, sammen med aquastar/deepstar dykkerure fra tresserne - så - rod - men sjovt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)