Svar: 461
Tråde: 62
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Perlen er fjerderpåvirket - den kan trykkes et lille nyk ned.
Serienummeret står på inderkransen (med ROLEXROLEXROLEX) ved positionen kl. 6
Er ovenstående to forhold normale for en 116610LN?
Jeg troede, at serienummeret kun stod mellem hornene på et Rolexur.
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Sådant var det også indtil... 2008 (?) hvor efter serie # var at finde både mellem hornene ved kl. 6 og på chapterringen.
Den der fjederopereret perle... Hvad sker der så når man trykker den et lille nyk ned ?
Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  )
•
Citat:Den der fjederopereret perle... Hvad sker der så når man trykker den et lille nyk ned ?
Så begynder lynetten at snurre som en rundsav....Geeez??? Kender du ikke din 007?
Det er bare mere mekanik der kan fejle. Gi mig en gammel 16610 any day
•
Tio Malo Skrev:Sådant var det også indtil... 2008 (?) hvor efter serie # var at finde både mellem hornene ved kl. 6 og på chapterringen.
Den der fjederopereret perle... Hvad sker der så når man trykker den et lille nyk ned ?
Vh. John
Når jeg trykker perlen et lille nyk ned, så er der en lille lampe, der tænder og belyser inderkransen, så man tydeligt kan se ROLEXROLEXROLEX.
Ganske fikst og flot, synes jeg.
Inden nogen går i total kvababbelse, så må jeg hellere gå til bekendelse og tilstå: Der er selvfølgelig ingen lampe i 116610LN
Nuvel, hvad sker der så, når man trykker på perlen?
Faktisk ikke noget, udover at jeg kan mærke, at perlen giver lidt efter, og jeg kan mærke fjederkraften presse på min finger, som jeg bruger til at trykke perlen ned med.
Jeg undrer mig faktisk lidt over, at perlen kan trykkes ned. Er det mon for at gøre konstruktionen svær at kopiere?
Perlen rager i ubelastet tilstand ca. 1,5 mm op over lynetten/krandsen af sort keramik, og det gør perlen mere sårbar over for stød, slag og gok, som vil kunne få perlen til at blive beskadiget, måske endda hoope helt af.
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Mon ikke fjedermekanismen netop er lavet, så perlen giver efter for stød og dermed er sværere at "slå af" ??
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
pbr Skrev:Mon ikke fjedermekanismen netop er lavet, så perlen giver efter for stød og dermed er sværere at "slå af" ?? 
Jo, det kan du til dels have ret i, men nu sidder perlen på en bette forhøjning på ca 1mm, ret beset sidder den på en lille stålcylinder, og perlen rager så yderligere ca. 0,5 mm op - 1,5 mm i alt.
Hvis der forekommer et slag/stød ind mod uret, altså så slaget/stødet vil gå rent ind på nedtrykningsretningen, så har du ret.
Men hvis slaget/stødet kommer ind vandret, altså langs med lynettens overfalde, så vil den cylinder, som perlen sidder på, samt selve perlen være udsat for et sideverts slag, og det er hverken cylinder eller perle robuste over for - vil jeg formode. Ved en sådan påvirkning vil perlen være i overhængende fare for at blive beskadiget.
Jeg planlægger i øvrigt en længere review/anmeldelse af 116610LN, når jeg har samlet nok data om uret, herunder om dets præcission, som umiddelbart ser ret imponerende ud.
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,254 i 1,131 svar
Givet Likes: 2,347
Stefan Garvig Skrev:Men hvis slaget/stødet kommer ind vandret, altså langs med lynettens overfalde, så vil den cylinder, som perlen sidder på, samt selve perlen være udsat for et sideverts slag, og det er hverken cylinder eller perle robuste over for - vil jeg formode. Ved en sådan påvirkning vil perlen være i overhængende fare for at blive beskadiget.
Ja, jeg kan godt se pointen - det virker som et ikke helt gennemtænkt forsøg på at minimere risikoen. Blot skulle perlen så ikke have været monteret så højt over lynettens overflade, for at det ville give mening.
Glæder mig til at læse dit kommende review af modellen - håber på billeder også !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
pbr Skrev:Mon ikke fjedermekanismen netop er lavet, så perlen giver efter for stød og dermed er sværere at "slå af" ?? 
Lige præsis, for det sker ved nogle har jeg set.
Endda kan det være at den helt fosvinder ved tryk, ligesom englen på Rolls Royce hvis nogen forsøger at stjæle den
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jeg kan altså ikke trykke perlen ned på min 116610LV. Men måske trykker jeg ikke hårdt nok.
/Bjørn
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
Kan heller ikke trykke perlen på min ned...
(Er dette en practical joke, som går ud på at få urtosser til at trykke febrilsk på deres Sub-C ???  )
Sent from my iPhone using Tapatalk 2
•
|