pris på service?
Denne lille skønhed lå og ventede på mig da jeg kom hjem fra ferie:

İmage

Urmageren gav mig ret i at det var et dejligt ur, men sagde at det nu også trængte til en gang service. Det gik langt fra så præcist som det burde og kunne. Han ville skille det ad i atomer og rense det.

Mit spørgsmål går på, hvad sådan en omgang bør koste ved en urmager? Bare sådan cirka...?

mvh Rasmus
Svar
uden glas og rem - 900-1400 kr vil være ret standardiseret - herligt ur - lavet af UG i anledning af SAS for den første rute til USA via nordpolen i sin tid
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ok, tak for svar Icon_e_smile

Det viste sig at være et bedre værk fra 1958-60 der sad i med 28 juveler og en frekvens på 21,600 slag, så selvom servicen kommer oven i er jeg godt tilfreds Icon_e_biggrin

/ras
Svar
Pragtfuld! Icon_e_biggrin
İmage
Skift ur, når du står op!
Svar
Det er faktisk 215-9 modellen som er i. Den kan ses her:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.c...rsal_215_9

Men regardsless, så er det smukt:)
Svar
ja - supersmukt stort tillykke -
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
I forlængelse af denne snak, er der så nogen som kan anbefale en god urmager til armbåndsure fra 50erne og 60erne i Århus?

Jeg har allerede entreret med en, men det kan jo ikke skade at have noget at vælge i mellem til en anden gang.

mvh Rasmus
Svar
Du skulle overveje at tage den halve times køretur fra Århus til Horsens og snakke med Urmager Halse !! Han er nok den jeg generelt ville anbefale, når vi snakker om vintageure i Jylland !!! Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Efter min bedste overbevisning er der ikke én at finde i Aarhus, men 30km mod syd er der Peter Halse som kan & vil.

Vh. John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Ja, det er jo ikke så frygteligt langt, og man vil jo også gerne give sine penge til en som andre har sagt god for.
Kan han arbejde med alle (de fleste) mærker?
/ars
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)