Service af ur inden salg
Hej fellow ur-venner.

Jeg har en populær Omega model med chronograph til salg på diverse salgsfora i DK, og der er kommet en del forespørgsler på uret. Det som langt hovedparten er interesseret i er om uret har modtaget service for nyligt. (har undret mig over at dette forekommer vigtigere end detaljer om urets stand)

Uret er fra 2006 og står som næsten nyt da jeg kun bruger det et par gange om året, dvs der skal ikke pilles ved det kosmetisk.

Hvordan er jeres holdning til om et sådant ur trænger til service eller ej, og ville i sende det til service inden et evt, salg ??

Kan olien allerede trænge til at blive skiftet (uret har fin gangreserve og går præcist)?
Svar
Hej Icon_e_smile

Hvis uret går godt ville jeg ikke gøre noget ved det. Men du kan evt. tilbyde en kunde at få det nyeserviceret for X antal kroner. Så ved han/hun da hvad service koster.
Svar
Jeg har slet ikke forstand på det med service intervaller, men synes dog jeg har læst flere steder, at det er helt forsvarligt først at få serviceret sit ur, når det er begyndt at køre dårligere - dvs. taber tid, eller har lavere gangreserve end tidligere, men så skal man helst ikke tøve for længe.

Du kunne måske researche lidt på om andre har erfaring med hvor længe dette urværk kan køre fra ny før service er nødvendig? Så kunne dette jo nævnes i salgsannoncen, sammen med det faktum at uret ikke viser tegn på behov for service.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Hvis det ikke trænger til service skal det naturligvis ikke have service, men prisen for uret reguleres ifht. hvornår det må forventes at det skal have service. Er det længere end 10 år siden ville jeg kalkulere med at få ca 3000 kr mindre for uret end hvis det lige har fået fuld service.

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)