Lige en update til denne tråd, selvom den ikke ser ud til at have genereret så megen interesse
Det viste sig at være en overraskende vanskelig affære, at finde ud af, hvorvidt en sådant 0.5 eller 1.5 størrelse led findes. Der skulle en større Odyssé startende med både skriftlig og telefonisk kontakt til Klarlund (som er Audemars Piguet AD og serviceværksted) til en direkte korrespondance med AP i Le Brassus til, før et svar kunne findes.
Det er ikke fordi, jeg vil hænge Klarlund ud - de var meget venlige og høflige gennem hele forløbet, så jeg vil ikke direkte sige, at jeg har fået en dårlig behandling....... jeg er blot ikke imponeret over deres produktkendskab.
Jeg startede med at kontakte dem telefonisk med min forespørgsel og en venlig kvindelig salgsekspedient stillede mig om til urmagerafdelingen, hvor en ligeså venlig kvindelig urmager bad om at få tilsendt alle oplysninger om uret, hvilket jeg naturligvis straks gjorde uden på nogen måde at undre mig.
Den pågældende ringede så efter et par dage tilbage med besked om, at de var nødt til at have uret i hånden, da modellen ikke som standard leveres med lænke. Jeg oplyste, at lænken var en standard Offshore lænke og at det da måtte være muligt, at kontakte AP og spørge, om man kunne få et sådant led. Men deres holdning var, at man altså ikke bare sådan kunne ringe og spørge AP om sådan noget, uden at man havde uret ved siden af + alle oplysninger om det og om lænken og allerhelst kataloger med ref. nre og modelnumre (muligheden for at maile billeder af ur og lænke, skal jeg retfærdigvis sige, at ingen af os tænkte på - heller ikke jeg). Men jeg opfattede det således, at jeg kunne se frem til, at de var nødt til at beholde uret, indtil de fik snakket med AP (medmindre de da ville ringe, mens jeg ventede, hvilket ikke lød sandsynligt) og så skulle jeg ikke blot undvære uret så længe, men jeg ville så også skulle rejse derover igen, medmindre uret skulle sendes.
Da jeg forklarede, at det jo altså blot drejede sig om en forespørgsel omkring et led til en Offshore lænke, hvad der i mine øjne måtte være en standard reservedel og at de allerede havde fået tilsendt ALLE oplysninger omkring mit ur. Det måtte det da være muligt, hvis man insisterede lidt at få lokket et svar ud af AP .......... så svært et spørgsmål var det jo heller ikke - havde det været Rolex, Omega eller Seiko ville enhver AD kunne svare på det uden videre eller finde ud af det efter 5 minutters telefonsnak med importøren !
Desuden ville dette at komme forbi butikken med uret, for mit vedkommende betyde 4 timers kørsel frem og 4 timers kørsel tilbage ................. måske med den risiko, at svaret ville være, at et sådant led fandtes ikke ! Ikke Odds som jeg syntes var værd at bruge en hel rejsedag på !
Til dette fik jeg pænt og høfligt at vide, at sådan talte/skrev man sandelig ikke bare til Audemars Piguet !! Læs = de var noget helt særligt og man kunne ikke sådan bare ringe til dem uden at sidde med ALT foran sig, herunder det konkrete ur !! Det virkede næsten som om, de var bange for at kontakte AP !!
Nu er jeg sådan indrettet, at jeg ikke nødvendigvis tager sådan et svar for pålydende og jeg skrev derfor direkte til AP via deres hjemmeside og gav dem alle oplysninger om såvel ur som lænke, som jeg havde. Jeg beskrev mit ønske om at sikre mig den helt perfekte pasform til mit håndled og om de kunne oplyse mig om et evt. ref. nr. på et sådant 0.5 eller 1.5 størrelse led, hvis et sådant fandtes, således at jeg kunne bestille det gennem AD, såfremt jeg ikke kunne bestille det direkte. Samtidig begrundede jeg min henvendelse med, at et personligt fremmøde hos Klarlund, som de forlangte, ville betyde en hel potentiel forgæves rejsedag.
Dertil fik jeg efter nogle dage et brev fra en "Carlos" fra customer service, der egentlig blot høfligt henviste mig til at besøge en af deres AD´ere hvis jeg ønskede at bestille en lænke eller et link ! Det fremgik med al ønskelig tydelighed, at han ikke havde gjort sig ulejlighed med at læse min mail til ende, men blot havde givet et "automat-svar" for at slippe for yderligere arbejde.
Jeg skrev derfor tilbage direkte til den mailadresse, som var afsenderen og gav udtryk for min skuffelse over, at de ikke var i stand til at svare på noget så simpelt og at hvis det var et udtryk for AP´s standard, når det kom til service, ville jeg overveje om ikke jeg var bedre tjent med et ur fra et andet mærke !
Jeg modtog så dagen efter et svar fra lederen af "AP Academy - Markets Coordinator" Michel Beziat, hvor han undskyldte min ulejlighed og at han personligt ville håndtere min forespørgsel ......... og det er så nu efter blot et par dage endt med, at jeg har modtaget en mail fra ham om, at et sådant led findes og at det firma, der er ansvarlig for AP´s eksport til Skandinavien vil kontakte mig direkte så vi kan finde en løsning, samt at han personligt vil følge sagen til dørs, for at sikre sig, at jeg får den optimale behandling og at problemet bliver løst !!
Så imponerende service til sidst .............. blot en skam, at man skal blive "grænsende til ubehagelig", før der er nogen, der tager ens henvendelse alvorligt !!
Jeg vil tro, at den pågældende "Carlos" får et ekstra kursus i kundebehandling + at "AP Academy" nok ikke er specielt imponeret af deres danske AD !!