"Ny" Nivada Chronograph ankommet
I ved jo godt, jeg holder meget af Nivada, og isaer deres chronografer. Lige ankommet er denne her:

İmage

Glasset, ja, og selve kassen seer ikke saa godt ud. Det goer vaerket saamen heller ikke:

İmage

Et meget snavset Valjoux 7736, den anden i min samling. Den taber omkring 2 minutter/dag for oejeblikket, men koerer ellers konstant - saa jeg haaber at min uremager faar den flot igen. Skiven seer dog godt ud, chronografen virker udemaerket.

Paa indersiden af daekslet sider en vaerkholde-tingest, selve skruen maa vel vaere gaaet tabt engang:

İmage

Kasse ligner den af nogle af mine andre, er dog tykkere:
http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.ph...da#p163087
Skift ur, når du står op!
Svar
Lad os endeligt følge processen frem mod det du vil ha ud af den. Bestemt fint ur
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Saa er vi der:
İmage
İmage
Svar
Flot resultat! Icon_e_smile Hvor finder du sådan nogle beat up Nivada kronografer?
Svar
Den var paa ebay.
Svar
flot harmonisk skive - tillykke
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
olof Skrev:Saa er vi der:
İmage
İmage

Hvor præcis er den nu ?
Svar
Stenstrup Skrev:
olof Skrev:Saa er vi der:
...

Hvor præcis er den nu ?

Ugh... ingen anelse. God nok - jeg har dem jo kun paa faa dage ad gangen. I hvert fald blev jeg ikke noed til at rette paa den i den tid. Uremageren var nogenlunde tilfredst - der er afvigelser mellem de forskellige positioner, altsaa Chronometerproevelse bestaar den vist ikke. Men det er heller ikke saa daarligt. jeg mener mindre end 15 sekunder/doegn, naar man har den paa, i hvert fald havde jeg ikke lagt maerke til mere, da jeg havde den paa i 4 dage. Jeg har jog saadan et maale instrument, bruger den bare ikke ofte...
Svar
Det er blevet flot, må man spørge hvad sådan er restaurering har stået i ??
Venligst
Henry Lerche Rasmussen
Icon_violin

Vulcain Owners Group
https://www.facebook.com/groups/326314512747838/
Svar
ak og ve...
Nyt glas, forsigtigt polering/slibning af kassen, og selve urvaerket blev serviceret. Der var en smule rust, drivfjederen blev repareret (ikke udskiftet), en af vaerk-holderne manglede. Alt i alt 360 EUR, jeg faar dog en smule rabat, saa jeg betalede mindre end det. Han er godt nok blevet dyrere de sidste aar, jeg er dog ogsaa tilfreds med ham. Men i starten betalte jeg kun 180 EUR for en manuel Chronograph, inkl. kassen.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)