Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder!
Hej Igen

for ca 1 år siden bragte jeg også et billede af dette lidt specielle quartz ur.
Uret er specielt, fordi den er forsynet med 2 Kroner. En på siden af uret som kun har til formål at skifte dato. En på bagsiden af kassen, til at stille tiden.
Jeg købte uret sammen med andre ure som trængte til en kærlig hånd. Dette ur var dog i utrolig fin stand. Det eneste var at indersiden af glasset var blevet lidt uklart igennem årene. Dengang udtog jeg værket, rensede glasset og satte nyt batteri i uret, som så startede op.
Jeg blev nysgerrig på hvad det var for et værk som sad i uret, men kunne ikke umiddelbart ikke finde noget som lignede. Slog det lidt ud af hovedet igen, men nu skulle uret så have nyt batteri, og nysgerrigheden blev vagt igen. Jeg besluttede at give uret et lille service. Under adskillelse af uret finder jeg et nr. på værkpladen som måske kunne bruges til noget. Efter lidt søgen igen finder jeg så værket, som viser sig at være et
" Golay 7723 ". Produceret i 1972
Til min overraskelse viser det sig at være et værk som kun er produceret i et lille oplag på et par tusinde.
Havde jeg været klar over det, var det ikke sikkert jeg havde vovet mig til at adskille uret, men dette var nu for sent.
Har nu fået uret renset og samlet igen, og til alt held startede det op igen da det fik nyt batteri.
Uret står i meget fin stand, og sandsynligt med den originale rem.

Blot denne lille historie for at fortælle at det altid er spændende at adskille et ur, og i dette tilfælde finde ud af at det er lidt specielt. Dog må vi håbe at uret ikke går i stykker, da reservedele nok næsten er umulige at finde.

Nok ikke mange overlevende tilbage.

Vil man læse lidt mere om værket, hvis ikke det er sket, kan man lave en søgning på " Golay 7723 "

İmage

İmage

İmage

God Aften
Esben
Svar
Flot arbejde. Er vi henne i noget 34-25mm?
Kan du reparere quartz ure?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Takker

Uret måler 39mm.
Jeg har lavet nogle i stand til mig selv, af dem som man kan servicere.

Esben
Svar
Hej

Dette fra skuffen i dag.

İmage

God weekend
Esben
Svar
Fik dette Seiko i dag.

Fra mit fødeår (1975)

İmage
Mvh Kim 
Svar
Den er flot, især skivens farve. Er det også en seiko lænke?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Svar
Tak tak.

Lænken er en ny aftermarket lænke.

Uret er købt med lænken
Mvh Kim 
Svar
Hej

Dette fra skuffen i dag.

İmage

Esben
Svar
Jeg er vild med den skuffe! Godt nok en fin klokke Icon_Up
[-]
  • Esni
Svar
Hej

Så blev skuffen sat en time frem Icon_+1

İmage

God Søndag.
Esben
[-]
  • MichaelA, StigHansen
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)