Hvilket vintage ur har du på idag? Udelukkende med billeder!
Hej

Har Pt dette på operationsbordet. Forventer / Håber at der efter lidt flere timer i værkstedet igen bliver et ur ud af det.

İmage

God aften
Esben
[-]
  • cfnissen, KOP, StigHansen
Svar
Hej

Så kom Jenny i kassen.

Jenny startede produktion af dykkere i starten ar Tresserne. Jenny var et søsterselskab til Doxa, og havde ry for at producere gode Urkasser. Jenny producerede derfor kasser til både Doxa og andre brands i markedet.
Jenny opkøbte dog senere Doxa og relancerede flere modeller.
Dette ur er nok fra sidst tresserne og forsynet med et ETA 2452 Automatisk værk.
Uret har Screw Down Crown og 20 Atm Water resistance.
Uret har patina efter mange års brug, men fortjente at få et eftersyn, og lidt nyt olie.

Kender ellers ikke historikken på uret.

İmage

God Aften
Esben
[-]
  • KOP, MichaelA
Svar
@ Esni
Hold da op, det tritium har spist af skiven Icon_e_surprised men meget fedt du ofrede lidt TLC på Jenny Icon_Up

Som Madsen sang: Hun hedder Jenny :-)
Svar
Ja. der har været blus på. Med lidt kærlighed og smørelse kan uret igen komme tilbage i skuffen som " Nyvasket "

Tænker du på " Henny " Med Jacob Haugård ?

Esben
Svar
Nej, Jenny med “gud” Johnny Madsen, i gamle dage kunne han starte en fest, hvergang uden tanke på hans “tilstand”  Icon_blink
Svar
OK

Jeg er med " Jenny Jenny Jenny "  Icon_smil

Esben
Svar
(18-12-2021, 06:03 PM)Esni Skrev: Ja. der har været blus på. Med lidt kærlighed og smørelse kan uret igen komme tilbage i skuffen som " Nyvasket "

Tænker du på " Henny " Med Jacob Haugård ?  

Esben

Arghh, nu har jeg den sag på hjernen Icon_head
[-]
  • Esni
Svar
Hej

Har lige klargjort denne Sputnik til den store nedtælling til i morgendagens begivenhed.

İmage

İmage

Godt nytår til alle.
Vh
Esben
[-]
  • KOP
Svar
Hev dette frem her til aften - så Dr. NO...... mit ældste ur

Købt da det udkom hos Fahrendorff i Haderslev - min egen fødeby. Det ur har givet mig mange minder, herunder flere udsendelser som soldat. 

İmage
[-]
  • Larsb
Svar
Hej

Sådan et på en regnfuld 2. Januar med en lidt speciel patineret skive.

På skiven er den ligeledes mærket 21 Jewels, men værket er mærket 25 Jewels, så dette har af en eller anden grund ikke været helt afstemt mellem værk og ur producenten.

İmage

İmage

God dag
Esben
[-]
  • Larsb, MichaelA
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 5 gæst(er)