Svar: 491
Tråde: 54
Modtaget Likes: 58 i 35 svar
Givet Likes: 88
Citat:Urkassen er sølvfarvet bagpå, så jeg vil tro der er tale om et forgyldt ur. Lænken har et trecifret tal på spændet, så det er vel guld eller?
Jeg vil umiddelbart tro, at urkassen er guld på stål, som er i mine øjne en bedre version af forgyldning. Derfor er der næsten ingen afskalning at spotte ved hornene.
Lænken ligner en murstenslænke og de plejer at være i guld. Hvis der står 585 er det 14k og 750 er 18k. Alternativt kan det måske være 375, som er 9k.
Citat:Jeg tror selv jeg har set de to modeller du her viser, men det der undrer mig er at timestregerne, og kronen ser lidt anderledes ud på mit ur. Derfor tænkte jeg at det måtte være en anden version?
Uret har sikker på et eller andet tidspunkt i sit liv været til service, hvor det har fået et andet krone. Det er ikke noget usædvanligt. Og, at kronen ikke passer til modellen er heller ikke man har tænkt på den gang. Hvis urmageren havde en passende krone og Omega en i øvrigt med rigtige farve så sætter man det på.
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Kronen er sikkert skiftet flere gange undervejs og måske er der monteret en forkert eller en ikke helt magen til erstatningskrone.
Indeks/timestreger m.v. kan sagtens være forskellige. Et Omega men et givet reference nummer kan være lavet med flere forskellige skive layout, så at skiven ikke er helt magen til betyder ikke noget.
Lænkerne har forskellige numre anhængig af model, så med mindre det er guldstempel med 14K 585 eller 18K 750 er det bare et modelnummer.
Mvh. Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 6
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Mange tak for svarene
•
Jeg glemte lige at spørge om der er nogen af jer der ved hvad mit ur ca. ville kunne sælges for?
Jeg har tænkt mig at beholde det uanset hvad, men det kunne alligevel være meget rart at vide.
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
Zodiax Skrev:Jeg glemte lige at spørge om der er nogen af jer der ved hvad mit ur ca. ville kunne sælges for?
Jeg har tænkt mig at beholde det uanset hvad, men det kunne alligevel være meget rart at vide.
Når man søger efter omtrentlig værdi af et ur, er det et godt fif, at anvende Google, i dette tilfælde at søge på:
Omega seamaster calendar automatic (hvilket google selv foreslår under indtastning), og supplere med, at ordet "kaplans"
skal med.
Så finder man alle de tilfælde, hvor Kaplans Auktioner har solgt et sådant.
Kaplans Auktioner i Stockholm er nogenlunde 70.000 lysår foran Lauritz i seriøsitet, og giver derfor et et godt bud på handelsværdien.
Jeg har på denne måde
fundet en tilsvarende.
Ure med hammerautomatik opnår sædvanligvis lidt mindre pris, end værker med fuld rotor.
I øvrigt synes jeg at hammerslaget på dette ur var til den lave side.
Med venlig hilsen - Geodoc
•
Tak
•
Svar: 1,761
Tråde: 50
Modtaget Likes: 328 i 198 svar
Givet Likes: 72
Zodiax Skrev:Jeg glemte lige at spørge om der er nogen af jer der ved hvad mit ur ca. ville kunne sælges for?
Hejsa
I øvrigt så skal du ikke glemme at hvis lænken rent faktisk er af 14k eller 18k guld så er den jo mere værd end selve uret!
Vh. Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
•