Fastslåelse af model
Hejsa.

Jeg er helt ny inden for ure og har et lille problem. Jeg har været så heldig, at få lov at arve mit morfars gamle Omega Seamaster. Den originale boks samt papirer eksisterer ikke længere, men jeg vil rigtig gerne have fastslået modellens navn 100% samt hvilken årgang det er. Derudover vil jeg høre jer om i mener, at det er muligt jeg kan få sat en stålrem i frem den blå leder rem, der er på nu eller vil dette ødelægge urets look?

Håber vedlagte billeder kan hjælpe jer med at fastslå det. På bagsiden er uret er der indgraveret tallene "54222548"

Glædelig jul til jer alle sammen.

AndreasC
ny på sitet.

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Hej

Den er produceret i 1993, du kan godt købe en lænke (betegnelsen remme bruges om læder og andre bløde materialer) til uret, du skal nok forvente at den koster ca. 4000 hvis du køber en ny hos en omega forhandler.

lidt flere billeder og info her: http://forum.tz-uk.com/showthread.php?14...mpressions

mvh
Tommy
Svar
Hvis du skifter til lænke, så gem den fine rem! Den ser original ud.
Svar
Tusind tak for jeres svar. Det nummer jeg skrev, som står bag på uret, er det et serienummer på uret eller hvad? Jeg vil selvfølgelig også beholde den blå rem, men tror en lænke vil passe bedst til mig Icon_smil

Hvad er selve værdien på uret? Kan det siges? Vil det kunne svare sig at købe en lænke hvis nu uret skal sælges i fremtiden? Er der specielle forummer hvor der sælges brugte dele til ure (såsom lænker) Icon_smil
Svar
AndreasC Skrev:......Hvad er selve værdien på uret? Kan det siges? Vil det kunne svare sig at købe en lænke hvis nu uret skal sælges i fremtiden? Er der specielle forummer hvor der sælges brugte dele til ure (såsom lænker) Icon_smil
Hej og god jul Icon_e_biggrin .
Nummeret bag på uret er et serienummer.
Urets værdi ligger på ca 5.500 - 6.000 kr. og burde være en pris du kunne få for uret ved at være tålmodig og ikke vil sælge det på et par uger >:)
Det krævet også noget tålmodighed med at skaffe en brugt lænke. En ny er temmelig dyr, men en lænke i stål af et andet mærke kan også findes. Jeg ved dog ikke hvor pænt det vil blive. Prøv at skrive dig op i forskellige urforumer og eftersøg sådan en lænke samt søg godt på nettet til den. Den må have et referenummer. Du kan også gøre noget andet. Jer ved at det er et arvestykke, men ser man bort fra det kan du sælge din model og så købe en med lænke helt magen til. Jeg så en til 6.500 kr. på chrono24.dk. med 1 års garenti.
VH
Nicholas
Svar
Okay ja det virker næsten lettere bare at sælge det og købe det du henviser til på chrono24, men vil helst undgå det.. Jeg vil lige prøve at forhøre mig hos en forhandler og se hvad de har at sige. Men mange tak for dit svar og din hjælp! Icon_smil
Svar
Der er et her til ca 2000, og der er en del lignende på eBay.

http://www.ebay.com/itm/NEW-Omega-Seamas...53ee39cbb0
Svar
Super. Det kan sagtens være det jeg ender med!
Svar
Elkjaer Skrev:Der er et her til ca 2000, og der er en del lignende på eBay.

http://www.ebay.com/itm/NEW-Omega-Seamas...53ee39cbb0
Det var et godt fund. Også selv til 2.500 kr inkl forsendelse og moms. Med lidt held går den lige igennem tolden.
VH
Nicholas
Svar
Desværre er det solgt nu (desværre kun hvis ikke det er Andreas der har handlet Icon_e_biggrin ) men ellers ved du da de er derude.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)