Speedmaster Pro - nyt vs. brugt vs. pris
#1
Hejsa

Jeg har i nogen tid været på udkig efter et brugt Speedmaster Professional (ref.nr. 3570.50.00) i DK. Jeg har dog ikke kunne finde et, hvor jeg synes standen og den forlangte pris helt stemte over ens.

Jeg er nu i den heldige situation, at jeg har fået et meget fint tilbud ved en urmager, som vil sælge et helt nyt til mig for kr. 21.000,- (vejl. pris kr. 26.400,-)

Skal jeg slå til, eller håbe på at finde et brugt som måske er 4-5 år gammelt og bliver solgt for i omegnen af kr. 15.000-17.000,-?

Hvad havde I gjort?
Svar
#2
Memphisto77 Skrev:Hejsa

Jeg har i nogen tid været på udkig efter et brugt Speedmaster Professional (ref.nr. 3570.50.00) i DK. Jeg har dog ikke kunne finde et, hvor jeg synes standen og den forlangte pris helt stemte over ens.

Jeg er nu i den heldige situation, at jeg har fået et meget fint tilbud ved en urmager, som vil sælge et helt nyt til mig for kr. 21.000,- (vejl. pris kr. 26.400,-)

Skal jeg slå til, eller håbe på at finde et brugt som måske er 4-5 år gammelt og bliver solgt for i omegnen af kr. 15.000-17.000,-?

Hvad havde I gjort?



Det er min erfaring - med nye såvel som brugte ure - at man skal slå til, når man får et godt tilbud for at købe et ur, man længe har været på jagt efter !! Man vil ærgre sig, når det er for sent ellers !! Icon_e_wink
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
#3
Har du råd til at miste kr. 21000?
Hvis "ja", så "mist" 21000 og få til gengæld dit drømmeur - nyt og ubrugt!
Hvis det viser sig at det ikke er dit drømmeur, så sælg det, og du har pludselig mistet langt mindre end 21000!
Og Omega stiger igen til næste år!
Svar
#4
Memphisto77 Skrev:Jeg er nu i den heldige situation, at jeg har fået et meget fint tilbud ved en urmager, som vil sælge et helt nyt til mig for kr. 21.000,- (vejl. pris kr. 26.400,-)

Skal jeg slå til, eller håbe på at finde et brugt som måske er 4-5 år gammelt og bliver solgt for i omegnen af kr. 15.000-17.000,-?

Hvad havde I gjort?
21.000 kr er billigt. En besparelse på næsten er 20 % er godt, ( de fleste får kun op til 15 %), og ingen service er nødvendigt i 5 - 10 år alt efter hvor meget du går med uret. Slå til.
VH
Nicholas
Svar
#5
Snup det - på lænke! Rem kan altid købes senere, evt. "bare" en Hirsch.
Et brugt til 15000 skal måske snart have service til 5000?
Svar
#6
jep slå til
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Hvorfor koster det 5000kr for service af et alm. kronograf ur? Jeg troede priserne lå på 1500 - 2500kr.
Svar
#8
Det med de 5000 var ikke underbygget af et konkret pristilbud, men blot et pænt rundt tal. Måske er det også svært at finde et pænt preowned til 15000.
Svar
#9
Hvis jeg skulle vælge mellem et brugt ur til 17000, og måske endda 4år gammel, og et nyt til 21000.. Så var jeg ikke i tvivl, jeg tog det nye!! Og helst i dag Icon_e_biggrin
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
#10
jazzman Skrev:Hvorfor koster det 5000kr for service af et alm. kronograf ur? Jeg troede priserne lå på 1500 - 2500kr.
Et speedmaster er et kompliceret ur, og, ja det er næsten alle kronografer, så inkl polering hos en AD urmager er prisen 4.500 - 5.000 inkl. polering og 1 års garenti. Et almindeligt Omegaur, uden kronograf koster 2.000 - 3.000 kr. hos en AD.
Men du kan også få service ved en non AD og sparer 20 - 30 %.
VH
Nicholas
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)