Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
Hej
Hvordan er kronen defekt. Er den knækket af sammen med noget af optræksakslen eller andet?
•
Svar: 3
Tråde: 1
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Optræksakslen er gået løs inde i værket så kronen og aksel er faldet ud. Uret er købt i Berlin hos buran01, de kan sende den videre til deres urmager, uden de vil sige en pris på forhånd. Skal den retur uden rep koster dette selvfølgeligt også, så derfor tænkte jeg om ikke der er en herinde der kender et godt sted i DK ?
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
clausras Skrev:Optræksakslen er gået løs inde i værket så kronen og aksel er faldet ud. Uret er købt i Berlin hos buran01, de kan sende den videre til deres urmager, uden de vil sige en pris på forhånd. Skal den retur uden rep koster dette selvfølgeligt også, så derfor tænkte jeg om ikke der er en herinde der kender et godt sted i DK ?
UUM. Jeg ville nok finde ud af hvad capris sådan er rep ville koste og hvis du synes at det det er ok ville jeg sende den ned til Berlin. Den må da kunne laves af deres urmager. Det er jo et ur af middelkvalitet og skulle sagens kunne blive lavet efter kun 3 år. Og jeg vil også tro at det er prisen værd, men hvad en krone koster og så videre er jeg MEGET usikker på. Jeg mener at prisen kan ligge lige fra 800 kr til 1.500 kr inkl. forsendelse.
Nicholas
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
[quote="clausras"]Optræksakslen er gået løs inde i værket så kronen og aksel er faldet ud.
Pænt ur
Nicholas
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
clausras Skrev:Optræksakslen er gået løs inde i værket så kronen og aksel er faldet ud. Uret er købt i Berlin hos buran01, de kan sende den videre til deres urmager, uden de vil sige en pris på forhånd. Skal den retur uden rep koster dette selvfølgeligt også, så derfor tænkte jeg om ikke der er en herinde der kender et godt sted i DK ?
Værket er en kopi af det velkendte valjoux 7733 og det problem du nævner kan meget vel være en sygdom som disse værker har. Det er en lille arm der har to positioner for optræk og indstilling af tid, der "popper" ud sådan at akslen ikke kan holdes fast. Jeg har selv ordnet det et utal af gange da jeg havde en Valjoux 7722/7734 fetich, men manskal have urskiven af med mindre at det er en 7734 (med dato).
Tror at Ivan fra Svajts.com kan fikse sådan noget.
Det kan dog også være noget der er gået i stykker!
Mvh. Martin
•
Svar: 461
Tråde: 62
Jeg ville prøve hos Jørgen Krognos.
Eller hos Bo Mølbak.
Venligst
Stefan Garvig
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Stefan Garvig Skrev:Jeg ville prøve hos Jørgen Krognos.
Eller hos Bo Mølbak.
Venligst
Stefan Garvig
Ja da - ind til krognos eller mølbak - behøver slet ikke at være slet og den deler partnr. med 7733 i valjoux og det finder de let. Ud fra hvad du skrive, kan det være så enekelt som at sætte en skure fast - husker ikke om 7733 har tiretteskrue - men mon ikk
vh
•
Svar: 3
Tråde: 1
Tak for mange gode indlæg og tips.
Jeg har sideløbende skrevet med en tyske forhandler hvor uret er købt - ikke at der stadigt er garanti, men det er unægteligt noget tidligt det er i stykker. Hvis det ikke lykkes at få lidt i kulance tager jeg uret med til Kbh næste gang jeg kommer der efter jul, og indleverer det til én af de foreslåede urmagere. Det er nemlig alt for godt til at skrotte
•