Rolex i Firenze (Bologna)
#1
Hej forum

I dette forum sætter jeg pris på at finde svar, sjove historier og steder hvor man kan kigge (og måske købe) ure. Jeg bor i øjeblikket i Firenze og har en ret stor interesse for vintage ure, deri blandt Rolex.
Derfor har jeg lavet en liste over de butikker som jeg har fundet og besøgt. Den skal I naturligvis også få lov til at nyde godt af. Så kan I gå direkte til døren i stedet for at lede. Listen indeholder både butikker med og uden Rolex. Alle butikker handler med brugte ure ved mindre andet er skrevet.

I Firenze:

Solo Tempo
Lille og mørk butik, men med stort udvalg. Da jeg besøgte butikken havde den lige fra Daytona, Explorer I & II, Precision, GMT-Master I & II til Submariner. Desuden også Panerai, Omega og Universal Geneve (f.eks. Tri Compax og lign.)
Venlig og imødekommende betjening. Priserne på f.eks. et Submariner 16610 med papirer og boks koster ca. det samme som et uden boks og papirer i dk.
Adresse: Piazza de' Ciompi 2/3 50122 Firenze


Daniels Greys
Denne butik har et stort udvalg. Rolex, IWC, Tudor, Jaeger Lecoultre, Omega, Cartier, Longines etc.
Daniel Greys er noget mere profileret og befinder sig i starten af Firenzes "strøg". Urene er en lille smule mere dyre, men der findes tilgengæld også mere sjældne udgaver og et større udvalg. På den anden side af gaden findes der en søskende butik med smykker, men i den findes der også vintage ure. Dog mere simple og klassiske ure, Omega og Longines.
Adresse: Borgo Albizi 50,/ 50122 Firenze


Ororarte F. Ili Biagi (1884)
Denne butik kan man let overse, da den også handler med nye og "kedelige" ure som Festina og lignende. Men her kan du gøre dig flere gode køb. Ejeren er tydeligvis en ur-connoisseur som går meget op i urene, men også at de bliver handlet til en fornuftigt pris og han vil gerne handle, bytte osv. Han har ikke Rolex, men har et bredt udvalg af Omega, Longines, Universal Geneve, Zenith, Movado og Vulcain og nogle enkelte Jaeger Lecoultre og lign. Rigtig rar mand og taler gerne ure, selvom det er på lidt dårligt engelsk. Desuden sidder han og ordner urene i selve butikken når der ikke er kunder - hvilket bedrager godt til stemningen.
Adresse: Via Verdi, 71/R 50122 Firenze

Paolo Lapini Gioielli
Denne butik er egentlig mest en smykkebutik, men da jeg gik forbi den fangede et gammelt Baume & Mercier Chronograph i guld mit øje. Udvalget vare mindre, men de ure som var der var i virkelig god stand og priserne var fornuftige. Omega, Longines, Zenith og Baume & Mercier fra 50'erne, 60'erne og start 70'erne.
Adresse: Borgo San Frediano 50r - Firenze (Fem minutters gang fra Santo Spirito)

Cassetti
Denne er en klassisk Rolex butik. Nye smukke Rolex ur. Bl.a. det nye Sky-Dweller. Butikken befinder sig på Ponte Vecchio. Den berømte bro med guldsmede etc. Lidt af en turistfælde, men urene er stadig smukke.
Da det er en certificeret Rolex butik, er priserne naturligvis som Rolex dikterer. Patek Phillipe var også tilstede.
Adresse: Ponte Vecchio 54r 50124 Firenze

Panerai
Denne butik er absolut et besøg værd. Urene er jo designet, udtænkt og grundlagt i Firenze. Så der er gjort en del ud af butikken. Jeg snakkede desuden med en lokal, som fortalte at der findes et museum på etagen over butikken. Dette er dog blevet lukket for offentligheden. Måske kan man snige sig derop hvis man køber et ur. Det er tydeligvis en "Flagship" butik for Panerai.
Piazza S. Giovanni, 16R (Palazzo Arcivescovile) 50129 Firenze (Det er lige i centrum ved Duomo'en)

Bologna:

Retro - Massimo M. Borea
Dette er min yndlings butik af dem som jeg har besøgt. Ejeren var utrolig venlig og imødekommende. Udvalgte var stort af Rolex; Subs, Sea-Dweller, GMTs, Explorer I & II, men også Jaeger Lecoultre, Zenith etc. Det bedste ved butikken var dog priserne. Med nyligt service, original box, papirer og ur kostede et 16610 ca. 24-25 K.
Adresse: Via D' Axeglio 36/c 40123 Bologna

Della Rocca Gioielli
Den sidste butik som jeg har besøgt må være den absolutte sværvægter. Her var der "almindelige" ure, Subs, Explorers og Daytonas. Men hvad der virkelig fangede mine øjne var bl.a. deres pre Daytonas a la Paul Newman, Red Subs, både med enkelt og to røde farver og der var "mange" af dem alle. Ekspedienten påstod at de havde et Comex, men jeg så det ikke. De havde virkelig mange ure. De vidste dog også hvad denne slags ure koster. Men et kig er jo gratis.
Desuden havde de også Pateks og Jaeger LeCoultre.
Piazza dell'Otto Agosto 4/h 40126 Bologna

Jeg har også besøgt "Rolex" hotellet. Men det er vist sjovere at bo der end at se lobbyen.

Håber i kan bruge listen hvis/når I engang kigger forbi Firenze og Bologna. Kan desuden varmt anbefale begge byer bare som feriemål. Jeg bor pt i Firenze og her er næsten så meget at se og opleve at det er umuligt at nå. Maden er god, vinen er endnu bedre og omgivelserne gør ens ur endnu flottere Icon_e_smile

Vh Morten
Svar
#2
Super indlæg Morten. Tak for det.
Jeg var selv i Firenze i sommerferien og kunne godt have brugt din oversigt. Det bliver så næste år i stedet.
Det må iøvrigt være et fantastisk sted at bo.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#3
Det var dog en super post du har lavet her Icon_e_biggrin Man vil jo fint kunne kombinere en rejse med konen/kæresten og så samtidig lige få luret lidt på ure.
vh Hans Henrik
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)