Service på ur
#1
Hej med jer
Jeg har tænkt mig at købe et Rolex ur hvilke jeg har drømt om i mange år! men på min vej rundt i min søgning efter et rolex ur ser jeg flere som skriver de lige har fået lavet service på uret mit spørgsmål er så hvor ofte skal det ha service sådan et ur!
hvad med pris kan se den også svinger noget har set helt op til 6000,- kr er det normalt eller hvilke leje ligger det på?

Tak for en god debat dejligt at se en massen mennesker med stor viden om ure som gerne vil hjælpe folk som os der kun lige er startet med denne interesse!!!!
Svar
#2
Ifølge Rolex forhandlere så skal de serviceres ca hvert 5 år. Men det er der mange meninger om. Et standard service på feks en submariner koster pt 4.100,- hos Klarlund. Jeg tager nok mine til service efter 8-10 år da jeg har flere jeg går med i rotation. Men bader du med dem skal de nok tryktestes oftere.
vh Hans Henrik
Svar
#3
Velkommen til.
Tryktest plejer ikke at koste så meget / noget som helst, når du først finder en fast urmager som piller ved dine klokker Icon_e_wink
Jeg dykker med mine ure og får dem tjecket en gang om året.
Tryktest tager ingen tid og, som sagt, koster som regel ikke noget - måske en 50´er til kaffekassen (eller, intet er gratis og du betaler selvfølgeligt, men det sker indirekte, ved eftersyn, reparationer og justeringer af dine ure).
Vigtigere næsten end testen, er at du har din fast urmager som skifter alle relevante pakninger hvert 3. - 4. år og smører dem i silikone, hver gang han har uret under behandling. Pakningerne kan du igen købe selv fra Cousinsuk.com eller ebay.com og 100 stk div. mest almindelige Rolex-pakninger plejer at koste omkring $ 20 - 30 + shipping. Altså, lige så meget, du betaler for en bagkassepakning, din urmager henter hjemme for dit ur...
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#4
ThomasY Skrev:Hej med jer
Jeg har tænkt mig at købe et Rolex ur hvilke jeg har drømt om i mange år! men på min vej rundt i min søgning efter et rolex ur ser jeg flere som skriver de lige har fået lavet service på uret mit spørgsmål er så hvor ofte skal det ha service sådan et ur!
hvad med pris kan se den også svinger noget har set helt op til 6000,- kr er det normalt eller hvilke leje ligger det på?

Tak for en god debat dejligt at se en massen mennesker med stor viden om ure som gerne vil hjælpe folk som os der kun lige er startet med denne interesse!!!!
Hej
Køb Rolex Oyster Quartz og du kan nøjes med service hvert 10 - 15 år Icon_e_smile. Standsardservice på det er 3.700 kr.
VH
Nicholas
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)