Datejust II
#1
Som det måske fremgår af teksten, er jeg ny her på vintageure - håber, I vil tage godt imod...

Jeg har bestemt mig for at købe mig et Rolex Datejust II. Og helst et brugt et af slagsen pga. prisen. Dog har jeg mere end svært ved at finde modellen 2nd hand, så det er til den eftersøgning, jeg søger sparring.

Jeg leder efter et med sort skive og hvidguldsrand og har fundet nogle stykker på chrono24. Alle dog i den lidt dyrere ende (ca. 40.000 for et brugt).

Samtidig antager jeg, at modellen ikke findes i så mange brugte udgaver endnu, da det er en forholdsvis ny model. Er det en korrekt forestilling?

Takker for hjælpen!
Svar
#2
mr_tob Skrev:Som det måske fremgår af teksten, er jeg ny her på vintageure - håber, I vil tage godt imod...

Jeg har bestemt mig for at købe mig et Rolex Datejust II. Og helst et brugt et af slagsen pga. prisen. Dog har jeg mere end svært ved at finde modellen 2nd hand, så det er til den eftersøgning, jeg søger sparring.

Jeg leder efter et med sort skive og hvidguldsrand og har fundet nogle stykker på chrono24. Alle dog i den lidt dyrere ende (ca. 40.000 for et brugt).

Samtidig antager jeg, at modellen ikke findes i så mange brugte udgaver endnu, da det er en forholdsvis ny model. Er det en korrekt forestilling?

Takker for hjælpen!
Hej Icon_e_smile
Det er korrekt at der kun er få til salg endnu, men om 10 år er der mange flere Icon_e_smile. Hvad prisniveau havde du i tankerne ?
VH
Nicholas
Svar
#3
Jeg håber på at kunne finde et til omkring de 25-30.000. Meeeen det kræver vist en hel del tålmodighed med det smalle udvalg.
Svar
#4
mr_tob Skrev:Jeg håber på at kunne finde et til omkring de 25-30.000. Meeeen det kræver vist en hel del tålmodighed med det smalle udvalg.

Det tror jeg ikke du skal regne med at få den til. De 40 K er vist mere realistisk. Grunden til at der ikke er så mange af denne model brugt til salg, er givetvis at der ikke sælges så mange af denne model i forhold til sports modeller som sub, gmt master, og DSSD.
vh Hans Henrik
Svar
#5
mr_tob Skrev:Jeg håber på at kunne finde et til omkring de 25-30.000. Meeeen det kræver vist en hel del tålmodighed med det smalle udvalg.
Der går nok 7 til 10 år inden prisen på en brugt kommer derned.
Nicholas
Svar
#6
Det ser sådan ud ja:-(

Går med tanker om at købe et Explorer i stedet, for det kan jeg få noget billigere jo. Og derfor lige et spørgsmål til den sag:

Hvis man går ind og køber et helt nyt Explorer til feks. 40.000 kr. Hvor meget skal man så regne med, det falder i værdi, når det har været brugt i feks. en måned? Man snakker jo altid om, at det er lidt ligesom biler - at så snart en bil er brugt, har den tabt x kr i værdi.
Svar
#7
mr_tob Skrev:Det ser sådan ud ja:-(

Går med tanker om at købe et Explorer i stedet, for det kan jeg få noget billigere jo. Og derfor lige et spørgsmål til den sag:

Hvis man går ind og køber et helt nyt Explorer til feks. 40.000 kr. Hvor meget skal man så regne med, det falder i værdi, når det har været brugt i feks. en måned? Man snakker jo altid om, at det er lidt ligesom biler - at så snart en bil er brugt, har den tabt x kr i værdi.

Jeg ville ikke købe et helt nyt, men et der lige har været brugt lidt.

Det er et lidt kompliceret spørgsmål, for de taber til at starte med, men vil sikkert stige igen over tid da Rolex løbende hæver priserne.

Men der er også forhold som udgåede modeller og så generel efterspørgsel. Men du kan regne med at det nok falder med 15-20% af listeprisen når det bare er brugt lidt.

Jeg har købt Rolex ure der kostede feks ca 38.000 ,- fra nye for ca. 30.000 lettere brugte. Nu er de så steget til ca 38.000,- brugt efter 3-4 år....
vh Hans Henrik
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)