Seiko... det mest historiske, japanske urmnærke?
Hej

Jeg leger stadig med tanken om mit første, mekaniske ur. Seiko Sumoen er med i opløbet, men er Seiko det bedste/ mest historiste urmærke, eller er Citizen (eller et andet) bedre på den front?

Det skal være et ur, der er "bang for the buck". Jeg er japansk gift, så det betyder meget at have et godt ur fra en historik, japansk producent.

Er der en ekspert, der kan hjælpe? Uret vil blive brugt til fester og middage hos venner og bekendte, hvor det skal være lidt fint. Ser det klodset ud med sumno og andre dykkerure pga. den roterende skive?

Det skal være et ur, der kan gå til alt lige fra jeans/T-shirt til habit.

Et G-shock Mudmann er min daily beater, og mit Seiko Worldtime SAG 007 (tror jeg det er), mit daglige, hvis jeg ønsker analoig.

Prisen på Seikos Sumo NIB fra japan (vist ca. 4K?) er det, jeg vil give.
Svar
En diver som Seiko Sumo går til alt fra jeans til dress imo, men spørger du de mere konservative så siger de at en diver aldrig vil gå til habitter. Jeg ser dog mange seamasters anvendt i netop denne kombi.

Nu har Seiko jo rigtig mange slags ure, og en del af dem er gode all-arounders. Hvad er din prisgrænse?
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Lidt mere klassisk ur kunne være Seiko SARB033.

Billeder snuppet fra WUS.

İmage

İmage
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
bjoernbertelsen Skrev:En diver som Seiko Sumo går til alt fra jeans til dress imo, men spørger du de mere konservative så siger de at en diver aldrig vil gå til habitter. Jeg ser dog mange seamasters anvendt i netop denne kombi.

Nu har Seiko jo rigtig mange slags ure, og en del af dem er gode all-arounders. Hvad er din prisgrænse?

4,5-5K

Det skal kunne bruges til suit/jeans men samtidig være lidt sportyt, og her synes jeg, Sumoen rammer godt.
Svar
Hvis du vil vide mere om Sumoen så hør joepete ad. Han har også skrevet en del om den i gamle tråde.
Mvh. Bjørn
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)