DR K om ure
Går ud fra, at der er en del af Jer andre her inde, der ligesom Jeg så udsendelsen igår på DR K om Kristian Haagens imponerende samling.
Synes det er fedt at der kommer noget mere i TV om vores fælles interesse, så vi kan dyrke det lidt og svøbe os i vores nørderi.

Af alle de ure, der blev vist igår, hvilken var så Jeres favorit?

For mit vedkommende, så tog den lækre Big Pilot med evighedskalender stikket hjem. Den måtte gerne ligge i min ur kasse.
Svar
Sjovt nok og het uden hensyn til pris ville jeg ønske at der der fede Calatrava han sad og nussede med var mit. Sådan et har jeg virkelig lyst til at eje.

Men herlig udsendelse. Skønt at se manden sidde og nulre sine ure med handske på og se hvordan ha nyder hver enkelt ur som også har hver sin historie.

Man mærker tydelig at han nyder hver enkelt ur..... Og gerne ville have flere - bla. Den skønne Calatrava.

VH baun
Svar
Lund Skrev:Af alle de ure, der blev vist igår, hvilken var så Jeres favorit?

For mit vedkommende, så tog den lækre Big Pilot med evighedskalender stikket hjem.
Som IWC samler burde jeg vil også sige BP, men jeg er ikke den store fan af evighedskalender i netop BP. Let og hurtig aflæsning af tiden er efter min mening noget af DNA'et i piloture. Det er naturligvis et helt antikveret synspunkt nu om dage, hvor hverken pilot- eller dykkerure bruges til deres formål Icon_smil

Mit valg falder på PP 5712 i guld. Fantastisk ur - skammeligt ridset på genbrugspladsen kunne man forstå.

Også Calatravaen, som Kristian kiggede på i forretningen (formentlig ref. 5196), var herlig og AP RO i guld skulle der vel også kunne findes plads til i boksen.

Imponerende kvalitetssamling og en herlig passion KH lægger for dagen, når han taler om sine ure.

JK
Svar
Hej...

For mig er der ikke skyggen af tvivl... Jeg ville til enhver af alle de ure jeg så i den udsendelse vælge den Sub han får fremvist af en ven i butikken... Tror den var fra 1957...

Det var for mig det fedeste ur i den udsendelse... Jeg ville til enhver tid ofre mine testikler for den ældre Sub.

Kjeldsen
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
Kjeldsen Skrev:Jeg ville til enhver tid ofre mine testikler for den ældre Sub.

Kjeldsen
Uden lige at vide hvor meget du bruger dit ur målt op mod de nævnte dele, ville jeg frygte, at det trods alt kunne blive noget du ville fortryde bitterligt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Kjeldsen Skrev:Jeg ville til enhver tid ofre mine testikler for den ældre Sub.

Kjeldsen
Uden lige at vide hvor meget du bruger dit ur målt op mod de nævnte dele, ville jeg frygte, at det trods alt kunne blive noget du ville fortryde bitterligt
vh

Det er efterhånden også mere og mere sjældent man ser et Rolex til salg i bytte for testikler ...

For mig var det (udover den gamle sub) også den fine AP RO i guld der gjorde indtryk ...

Til gengæld mindede scenen fra urbutikken om:

İmage
İmage
Svar
Jeg synes nu at det så ret hyggeligt ud med deres lille fredags get-together. Vino, godt selskab og lækre ure, så bliver det ikke meget bedre i min bog.
Svar
Jeg er tilbøjelig til at give Steff_DK ret. Der gik lidt for meget "Hellerup" i den, i bagbutikken, eller hvor de nu sad og drak vin og viste deres ure til hinanden, men der skal vel være LIDT snob i ens personlighed, for at brænde så mange penge af på ure Icon_razz
Omega - Breitling - Sinn - Seiko - Citizen - Casio - Tiden står aldrig stille
Svar
Det er pisse-hyggeligt med et glas vin i bagbutikken fredag: har gjort det nogle gange med John A, Morgan, Haagen, Eik og Jan K hos
Mads Laier..i gamle dage

Mikael
Svar
Lund Skrev:Går ud fra, at der er en del af Jer andre her inde, der ligesom Jeg så udsendelsen igår på DR K om Kristian Haagens imponerende samling.
Synes det er fedt at der kommer noget mere i TV om vores fælles interesse, så vi kan dyrke det lidt og svøbe os i vores nørderi.

Af alle de ure, der blev vist igår, hvilken var så Jeres favorit?

For mit vedkommende, så tog den lækre Big Pilot med evighedskalender stikket hjem. Den måtte gerne ligge i min ur kasse.
Helt enig
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)