Alle sportsures ikon og målestok eller fimset dameur?
Hvad synes i om Patek Phillipe Nautilus. Er det SportsURET som alle sportsure skal måle sig med og neje for i underdanig ærbødighed? Eller er det overvurderet - det er jo hundedyrt og lille?

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage
Svar
Det kan vel næppe kaldes et sportsur? Men fuck det er fedt!
Svar
ja jeg ved heller ikke om sportsur var det første jeg tænkte - men ja helt enig - superfedt
det der med størrelse er stille og roligt ved at først dele lejrene lidt, og så tror jeg det går lidt over - mon ikke 40-41 mm bliver ret meget den ønskede sag.
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvis det var andre billigere mærker der havde lavet uret, var det nok ikke så populært, direkte kønt er det vel ikke. Icon_rolleyes
Svar
Enig med jazzman. Det er ikke et særlig kønt ur. Og så er det endda voldsomt dyrt. Det er NO GO for mig. Hvis det havde heddet noget mere ukendt end Patek Philippe havde jeg nok aldrig opdaget/kigget efter uret.
Omega - Breitling - Sinn - Seiko - Citizen - Casio - Tiden står aldrig stille
Svar
Ingen tvivl om at det er et sportsur. Det var ihvertfald det PP forsøgte sig med tilbage i 1976. Og der kan vist ikke være tvivl om at den er et ikon. Den er ikke så køn og den er lidt lille (40mm) men det er hele pakken der tæller. Tænker man design, værk, finish, historie etc med er Nautilus og Audemars Piguets Royal Oak det yperste i sportsure synes jeg. Idag skal et sportsur helst også være et dykkerur eller have kronograf. Det er lidt synd for der er ikke noget federe end denne underspillede stil som PP og AP er så gode til med disse modeller.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
KlausM Skrev:Ingen tvivl om at det er et sportsur. Det var ihvertfald det PP forsøgte sig med tilbage i 1976. Og der kan vist ikke være tvivl om at den er et ikon. Den er ikke så køn og den er lidt lille (40mm) men det er hele pakken der tæller. Tænker man design, værk, finish, historie etc med er Nautilus og Audemars Piguets Royal Oak det yperste i sportsure synes jeg. Idag skal et sportsur helst også være et dykkerur eller have kronograf. Det er lidt synd for der er ikke noget federe end denne underspillede stil som PP og AP er så gode til med disse modeller.
Mvh
Klaus

+1

Og så vil jeg tilføje at den er et super eksempel på at hvis man vil være en klassiker eller et ikon er det nok vigktigere at komme fra en god familie og se lidt anderledes (Unik) ud end at være smuk ved første øjekast. Det gode design vinder på sigt, det holder længe fordi det er tidsløst og det skiller sig ud.

vh Baun
Svar
Jeg er så en af dem der synes, at det er et håbløst 70' design, der ikke holder på nogen måde idag.

Hvis man tager en Sub, har man et alltime klassisk design, der holder mange år frem. Der har været utroligt mange, der har ladet sig inspirere af netop sub'en af den årsag. Jeg har heldigvis til gode at se andre ure inspireret af Nautilus Icon_e_biggrin

Tilgengæld er håndværket helt i top. Spørgsmålet er så, om man vil betale så mange penge, for noget der er outdated rent design mæssigt.

min påstand er, at uret kun har "klassisk" status pga. håndværk, historie og urtosser. En hvilken ikke ur-tosse vil langt de fleste gange vælge en sub frem for PP'en - og det er kun pga. design.

Men nu er design jo heller ikke altid en perference for ur-tosser, tit spiller der jo rigtigt meget andet ind Icon_e_biggrin
Svar
lavall Skrev:Jeg er så en af dem der synes, at det er et håbløst 70' design, der ikke holder på nogen måde idag.

Hvis man tager en Sub, har man et alltime klassisk design, der holder mange år frem. Der har været utroligt mange, der har ladet sig inspirere af netop sub'en af den årsag. Jeg har heldigvis til gode at se andre ure inspireret af Nautilus Icon_e_biggrin

Tilgengæld er håndværket helt i top. Spørgsmålet er så, om man vil betale så mange penge, for noget der er outdated rent design mæssigt.

min påstand er, at uret kun har "klassisk" status pga. håndværk, historie og urtosser. En hvilken ikke ur-tosse vil langt de fleste gange vælge en sub frem for PP'en - og det er kun pga. design.

Men nu er design jo heller ikke altid en perference for ur-tosser, tit spiller der jo rigtigt meget andet ind Icon_e_biggrin

+1
Designet, er bare ikke mig.
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
No doubt its a classic watch and superb handwork . I would never call it a sports watch , it is just to flimsy for that . I would say it is a robust everyday watch that doubles as a dress watch .

I would not call it beautiful . But the Gerald Genta design is unique and you cannot mistake it for anything else . And that is a rare thing today Icon_e_wink Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)