Smæk for skillingen
Har for nylig købt et Black Monster hjem (SKX779K) og har nu gået med det i ca. 1 uge.
Det er nok det billigste ur jeg nogensinde har købt (selv mit første ur var dyrere) - men det største værdi mht. kvalitet og "bæreevne".
Bæreevne = fornøjelsen og fornemmelsen ved at gå med uret.

Jeg har købt det med kæde og gummi (kauchuk).
Kæden er overraskende stabil for så billigt et ur, hvilket måske skyldes at stifterne i leddene afsluttes i begge ender af låseringe, og ikke bare som normalt en stift der delt på midten.
Finish på urkassen er bestemt ok, men lünetten er lige lovlig blank i forhold til urkasen. Som det kan forventes er urkassen præget af afrundede kanter, hvilket er billigst og nemmest at polere op.

Lume er utrolig høj, og der er ingen problemer med at se den lyse i let dæmpet lys eller mørke, ligesom det er nemt at skelne mellem visere og markeringer.

Som sagt - jeg er blevet meget overrasket over dette ur, og ser frem til at bruge det som beater. Det skal afløse et Casio Edifice som ganske enkelt er for kedeligt.

En lille note - Vægten med gummirem er kun 111g

Stål på stål:
İmage

Stål på gummi:
İmage

Lume i dæmpet lys:
İmage
/Anders
Tænk positivt .... det kunne være værre
Svar
Fedt ur.

Mit tabte lidt tid men det er vidst helt normalt i denne prisgruppe.

Ellers er der virkelig smæk for pengene. Specielt metallænken er fed.

Eneste minus er at der ikke er safirglas.

Så havde det været en keeper hos mig.
Mvh Kim 
Svar
Seiko Monster er bestemt et bekendtskab værd. Til lykke med klokken, Anders Icon_e_wink

Efter min mening, så er der andre Seiko divere, som også leverer en super god finish til prisen:

Seiko Sumo
İmage
İmage

Seiko Knight (hvid og sort har flot hobnail skive)
İmage
İmage

Seiko SKX007/009
İmage

Frankenmonster i god størrelse og med fed lume
İmage

Orange Monster er også altid fed
İmage

Rigtig god søndag til ALLE Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Vi må ikke glemme min lækre tundåse Icon_mrgreen

İmage
Mvh Kim 
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)