M. Clausen Odense lommeur
#1
Jeg har været så heldig at overtage et lommeur fra M. Clausen Odense. Der er tale om et manuelt ur formentlig fra omkring 1910. Uret fremstår meget flot.

Har ingen intentioner om at sælge, men er der nogle kloge hoveder herinde, der kender priser for sådanne ure? Blot af nysgerrighed.
Svar
#2
Jeg ville tro Clausen var en butik som brugte ejne skiver. For at sige noget må der gode billeder af kasse, værk og skive til
Guldure, massive, har naturligvis guldværdien. Rigtigt mange andre skal man være lykkelig for at få 1000 kr for, og kun hvis de virker og ikke har revner i skiven
Venlig hilsen
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Hej
Der findes en Marcus Clausen.
Født Hvilsted 13.5.1866, død Odense senest september 1938
Han var svend i 9 år hos Carl Frederik Vilhelm Lund i Odense
Etableret i Odense 11.7.1896 Fisketorvet som urmager og optiker, 1923 Nørregade 13, ur og optik afd.
Kendte arbejder: Lommeure, Lommeurskiver, Lommeursværker og vægur
1 Vægur solgt på Lauritz mærket M. Clausen.
Med hensyn til pris..... alt for lidt. De værdsættet ikke mere... Icon_e_sad
Billeder. . . . Store, skarpe BILLEDER også af værket, for evt at se om det er et han selv har produceret... de findes
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
#4
Billeder følger snarest - og mange tak for input!

Det er et dejligt ur uanset hvad! Bare fornøjelsen i, at det har gået i 100 år, og fortsatter tikker ufortrødent afsted.. ahh Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)