Valg af ur ( Flåden)
Hej Gutter!

Jeg står og er så heldig at skal begynde i flåden engang næste år, og planen er at min fremtid skal ligge derinde. Derfor er jeg pt på udkig efter et ur, som ikke skal være alt for stort, men som også godt må have noget form for lys i sig.

Jeg har kigget på de forskellige Luminox modeller( og der er en del), men jeg er lidt i tvivl om hvordan det lys de har virker. Vil det altid lyse op når det er mørkt? Eller skal det ligesom " varmes" op først af solen en hel dag?

Kasper
Svar
Ved af erfaring at en dag i maskinrummets neonlys er rigeligt til at "lade" lumen op på et ur.

Mon ikke du skal have et Citizen Pingo som størstedelen har :p
Lever i min egen lille dykkerklokke..
Svar
Da jeg var i hæren var det Casio G-shock der var vejen frem.

Den kunne tåle tæv og vand, var nem at "synce" med sine overordnedes ure, og så er det bare nemmere at trykke på en knap og aflæse den digitale tidsangivelse. Man skal i hvert fald ikke bekymre sig om, om uret er blevet ladet nok op med lys for at holde en hel nat.

Dog så opfylder et G-shock nok ikke helt dit krav om at være småt, med mindre du vælger en af tøse modellerne. Men til gengæld er de fleste modeller ret cool imo.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Luminox bruger tritium ampuller - ligesom Marathon's navigator - -der er FULDT blus på ihvertfald de første 5 år -
og helt uafhængigt af omgivelsernes lysforhold -
Svar
İmage
Traser 6505 Longlife
Jeg har været ekstrem glad for dette hverdags ur.
batteriskift kun hvert 7`ende år, gangafvigelse pt kun 2 sek pr uge.
Fuldt blus på tritiumT3 kapslerne om natten med en halveringstid på ca 10. år.
Swiss made urværk, og et ur der er til at betale....jeg er yderst tilfreds med denne beater.....men har vist nok plaget rigeligt med conniseurs herinde allerede Icon_mrgreen

Vandtæt indtil 300 m, hvis det skulle ende galt i flåden Icon_rolleyes
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Tak for hjælpen.

Pt. venter jeg på et Luminox Navy Seal Faststrap 3951, men jeg kunne godt være fristet til at bestille Traser 6505 Longlife.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)