Et ur til skrivebordet på en laptop
Jeg handler en del på E-bay, og som alle ved, så er der voldsom trafik og mylder med at få afgivet døds stødet helst 1 sekund før deadline.

Godt nok går mit Traser ur meget præcis, men det tager opmærksomhed væk fra skærmen i de afgørende sekunder.

Spørgsmålet er: kan der på nettet findes et pålideligt ur med sekundviser, som man kan indsætte i een af funktions bjælkerne,så man stadig har et fuldt billede....og er computere sat op med real time overhovedet?

Jeg kører med Ubuntu og Firefox, og har selv måtte give op, men jeg er heller ikke ret skrap til computere, så hjælp behøves, hvis een herinde kan guide mig.

På forhånd tak
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Hvad har du lige nu i dit nederste højre hjørne på skærmen?
Cheers, Jesper
Svar
intet, men en mappebjælke i venstreside, og batteri stand-antenne-højtaer, digitaltid...uden sekundviser-thats all
Svar
alsendk Skrev:intet, men en mappebjælke i venstreside, og batteri stand-antenne-højtaer, digitaltid...uden sekundviser-thats all
..... og hvis du dobbeltklikker på uret/digitaltid?
Cheers, Jesper
Svar
Jeg gætter på du får en kalender frem inkl. tre analog klokker. Det første (og største) bør være med sekundviser.
Du gør nu følgende: Tryk nederst på skift indstillinger > tryk internettid > tryk skift indstillinger > tryk opdater nu > tryk ok.
Inden du går i gang med din eBay seance laver du dette lille nummer, så du er helt sikker på dit ur går præcist. Uret med
sekundviseren kan du placere hvor du vil – samtidig med du er på eBay.
Cheers, Jesper
Svar
Genialt ....tak for hjælpen
Svar
nu fik jeg uret tilbage på bjælken øverst oppe i højre hjørne, men med sekund viseren på også....virkelig godt...kan jeg regne med en præcis tid ?
Svar
alsendk Skrev:nu fik jeg uret tilbage på bjælken øverst oppe i højre hjørne, men med sekund viseren på også....virkelig godt...kan jeg regne med en præcis tid ?
Yep – hvis du sørger for, at opdatere lige inden du starter på eBay, garanterer jeg en
præcision på max. + / - 0,5 sekund.
Når du står på opdater nu, så kan du vælge mellem forskellige tidsservere på nettet med
den lille markør-pil. Jeg plejer at bruge time-nw.nist.gov. Den er ikke nødvendigvis bedre
end de andre – men den fanger næsten altid "signalet" i første hug.
Cheers, Jesper
Svar
Hos mig er der da et fint ur der tæller ned, på selve eBay sitet?

I gamle dage inden det var der, startede jeg kronometeret i armbåndsuret, præcist 2 eller 3 minutter før auktionen sluttede.
Svar
Razzer - du har helt ret mht. nedtællings uret i røde digital tal......men idet du skyder dit eget tilbud af, skal man jo confirme tilbuddet, og der er man blind som en stær.

Jeg gør altid det at jeg her 3-4 skudklare tilbud hængende oppe i bjælken, med større og større beløb, og dem skyder jeg af så hurtigt jeg kan, og der er det dejligt at have et præcis ur på bjælken, så man har tjek på deadlinen.
Men det er blot min måde at Ebay gamble på.

Andre bruger den automatiske tilbudsmaskine, som hvergang overtrumfer dit beløb.
De er svære at slå, og kan efter min erfaring kun tæves ned ca. 1½ sekund før udløbstid, og så går det alligevel galt ofte.
Jeg mistede en vidunderlig sheepskin engelsk bomberjakke til sådan en maskine sidste uge på Ebay.UK...ærgeligt.

Om forladelse hvis jeg keder størstedelen af vintage medlemmerne med mine off-topic bekymringer Icon_e_sad
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)