Køb af Seiko Sumo
Kære alle

Er lige vendt hjem fra en dejlig ferie i det sydfranske.
Der var jeg så heldig at møde en englænder der ejede en Sumo som jeg prøvede.
Jeg er ikke længere i tvivl min første Seiko diver bliver en Sumo.
Hvor skal jeg købe den ?
Kan man købe en lidt kraftigere lænke end den 20 mm der sidder på, gerne en Oyster lænke ala den der sidder på Kinetic diver fra Seiko(ellers ingen sammenligninger)?
Hvis ja hvor?
Er der andre der har erfaringer med Sumo og læderrem, natorem eller plastdiverrem(ved ikke hvad sådan en hedder?)

Jeg håber på et par gode tips.
Har set de fine billeder af den japanske trio fra joepete virkelig fede divers alle tre, er ret vild med både den fra Orient men også Marinemaster, respekt, jeg starter dog med en Sumo, mon ikke det bliver begyndelsen på en række dejlige japanske divers.

Havde i øvrigt en ret sjov uroplevelse i Aix en Provence, en urmager jeg var i ville gerne vide hvilket ur jeg havde på, stod og så på divers, jeg havde mit Tag Heuer Quartz 962.006R på fra 1991, han var helt vild med det og mente det var en klassikker, der kan man bare se.
Undskyld sidespringet.
Håber på hjælp fra jer!
Hvis nogle kender til Sumoligende modeller fra andre mærker så bare skyd løs, har selv set på Deep Blue Watches, men ved ikke meget om dem.
Seikous
Svar
Hej Jesper

Jeg kan godt forstå, at du er faldet for Sumo´en. Den giver super god smæk for skillingen, og er, efter min mening, super velforarbejdet til prisen Icon_cool

Uret kan ofte findes på diverse fora i nylignende brugt stand for 3K. Skal du have uret hjem fra nyt (godt 4K inkl. told/moms), så må du ty til en af følgende:

Higuchi Inc.
Chino Watch
Seyia Japan

Køb der hvor uret er billigst - alle tre er good guys Icon_e_wink

Af de aftermarket lænker, som jeg har set, har Anvill lænken set ud til at være mest vellavet. Helt super til uret synes jeg dog ikke at den er Icon_redface Efter min mening bærer den originale lænke uret fint, så jeg ville købe gummi rem eller Nato rem at supplere med. Sumo´en har lange horn, så jeg synes bedst om en tilskåret Z22 til remmen, eller også en Sawtooth rem, som også er super vellavet, og passer godt til klokken. Z22 remmen kan du få hos din lokale Seiko AD, men Sawtooth remmen skal han nok bestille hjem til dig - eller også skal du på jagt på nettet Icon_e_wink

Sumo på tilskåret Z22 rem:
İmage

Sumo på Sawtooth rem:
İmage

På Nato rem:
İmage

Denne finish er vanskelig at overgå i pris kategorien Icon_cool
İmage

Lumen lige så Icon_e_wink
İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Hej Jesper

Jeg kan godt forstå, at du er faldet for Sumo´en. Den giver super god smæk for skillingen, og er, efter min mening, super velforarbejdet til prisen Icon_cool

Uret kan ofte findes på diverse fora i nylignende brugt stand for 3K. Skal du have uret hjem fra nyt (godt 4K inkl. told/moms), så må du ty til en af følgende:

Higuchi Inc.
Chino Watch
Seyia Japan

Af de aftermarket lænker, som jeg har set, har Anvill lænken set ud til at være mest vellavet. Helt super til uret synes jeg dog ikke at den er Icon_redface Efter min mening bærer den originale lænke uret fint, så jeg ville købe gummi rem eller Nato rem at supplere med. Sumo´en har lange horn, så jeg synes bedst om en tilskåret Z22 til remmen, eller også en Sawtooth rem, som også er super vellavet, og passer godt til klokken. Z22 remmen kan du få hos din lokale Seiko AD, men Sawtooth remmen skal han nok bestille hjem til dig - eller også skal du på jagt på nettet Icon_e_wink

İmage

Sumo på Sawtooth rem:
İmage

På Nato rem:
İmage

İmage

İmage
Svar
Hej John
Tak for hjælpen.
Så er der sendt 610 usd. afsted til Japan.
Jeg har bestilt et SBDC001(black dial) Seiko Sumo. Jeg var meget i tvivl om blå eller sort, men valgte sort, det konservative måske...
Jeg glæder mig nu som et lille barn på pakken fra østen.

Jeg tror jeg lægger et par billeder ud når jeg har skønheden hos mig.

Fortsat god sommer.

Jesper

Joepete Skrev:Hej Jesper

Higuchi Inc.
Chino Watch
Seyia Japan

İmage

Sumo på Sawtooth rem:
İmage

På Nato rem:
İmage

İmage

İmage
Svar
İmage

Synes lige jeg så mit ur omtalt i denne tråd Icon_e_biggrin

Og sidder også og kigger på Seiko klokker, da min drøm - Et seamaster nok ligger ude i fremtiden.(læs penge)

Et Sumo kunne være en mulighed

/kim
Svar
Icon_e_biggrin Nu er Seiko Sumo ikke bare en mulighed, nu er det købt, og afsendt fra Japan, glæder mig lidt. for har aldrig set uret IRL, så lidt af et sats. Købte uret på Rakuten fra et link fra een herinde (tak for det).

/kim
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)