Forhandlere fraråder køb af omega speedmaster 3570.50.00
Tak for alle de gode råd. Jeg endte med at købe et 3570. Jeg fik det i går og er indtil videre meget tilfreds Icon_e_biggrin
Svar
Til lykke med uret. Flot med den brune rem.
Så sent som i dag så jeg et lignende (dog med sort rem) i vinduet hos en forhandler, og efter min mening er det stadig det flotteste, selv sammenlignet med andre modeller kostende langt mere!
Svar
Jeg slutter mig osse til gratulanterne. - Ligeledes slutter jeg mig til skaren, der undres over "halløjet" om Hesalit kontra safirglas.
En klassisk Speedmaster har Hesalit"glas", og er autenticitet vigtig, er der ingen vej udenom. - Skal det bare ligne en "ægte" Speedmaster, kan man jo vælge safirglas.

Det var netop en NASA forskrift, at der skulle være plastik på uret.
I Omega's FAQ findes: Why is the Speedmaster Professional "Moon Watch" fitted with a hesalite crystal?
The Speedmaster Professional is worn by astronauts in outer space.
When NASA chose this watch, they requested a hesalite crystal, which "unlike a sapphire crystal" does not break into tiny fragments on impact.
This feature is very important for astronauts, as the tiny fragments of a broken sapphire crystal would pose a danger in a zero-gravity environment.

For mit eget vedkommende gik jeg 38 år 24-7 med en Seamaster, udrustet med Hesalit. Hvordan dette ur "gik for lud og koldt vand", er beskrevet i en ældgammel introduktions tråd
Urglasset havde, som beskrevet, 3 gennemgående revner efter et fald på cementgulv; en "øvelse", der ville have splintret et safirglas.

Da jeg søgte efter en illustration af den visuelle forskel mellem Hesalit og safirglas, frekventerede jeg Omega's hjemmeside.
Stor forundring: Omega anvender nøjagtigt samme foto til de 2 modeller med hhv. Hesalit og safirglas - IMHO totalt kikset.

I stedet byder "Alaska" med Hesalit velkommen, og forskellen illustreres af Broad Arrow'en med safirglas:

İmage
Det ses, at der ikke er så "hård" brydning langs randen af et Hesalit "glas" som i safirglasset på BA'en.

Speedmaster-Mission.net er der iøvrigt en god "Q&A" om hesalit, polering og glasbagkasse.

Tillykke med den smukke klassiker.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)