Forhandlere fraråder køb af omega speedmaster 3570.50.00
Jeg er nu af to forskellige forhandlere i københavn blevet frarådet at købe et speedmaster 3570.50.00. Dette skyldes hesalit glasset. De sagde at det var lige gammeldags nok og for meget af det gode. Det fik jo så mange ridser og skulle derfor poleres hele tiden. De anbefalede begge at jeg i stedet købet 3573.50.00 som jo har safirglas.

Jeg har selvfølgelig læst om begge modeller på nettet. Umiddelbart lader det til at alle der har et 3570.50.00 er fint tilfredse og at ulempen med ridserne opvejes af det flottere udseende. Samtidig kan man selv let polere ridserne ridserne væk.

Jeg undre mig derfor over at forhandlerne nærmest ikke vil sælge mig 3570 og virkelig prøver at presse 3573 ned over hovedet på mig. Er det mon fordi de får højere kommission for 3753 eller mener de virkelig at 3570 er så "dårligt"?
Svar
Jeg er også blevet frarådet at købe denne model af en forhandler i Odense.
En anden forhandler i "Ydreodense" kunne dog godt se de tiltrækkende i modellen.
Hvis jeg skulle købe, ville jeg naturligvis se helt bort fra forhandlerens "råd" og købe hvad jeg havde lyst til: Plasticglas og håndoptræk!
Svar
ja jeg ville bestemt købe hesalit - har langt smukkere glød, men forhandlerne kan sikkert ha oplevet nogen der har været kede af ridser. Det skulle man så bare tro de lige fiksede med en polering
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Rart at høre at det ikke er mig der er fuldstændig galt på den. Jeg havde faktisk også besluttet mig for hesalit men kom næsten helt i tvivl efter deres udtalelser.
Svar
Icon_question Icon_question Icon_question Så har de sgu' for mange kunder.....eller også tjener de mere på safirglas-modellen Icon_question Icon_question Icon_question Eller også (men det kan jo næppe være forklaringen) ANER de ikke hvad de taler om Icon_e_surprised

Jeg har haft mit i nogle år - og medmindre man er murer eller anden håndværker eller er et "svin" med sit ur, så for det kun få "ridser" og det er måske mere fordi glasset "stikker op" modsat de fleste safirglad der er "forsænket"....

Køb du roligt et 3570, glæd dig over "ridserne" og poler det eller skift glas, hvis det bliver "for meget"
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Det er vel ok at råde en til at købe udgaven med safirglas. Det er jo mere morderne og robust. Den ville jeg også foretrække Icon_e_biggrin

Men går man efter historien er det selvfølgelig 3570'eren der er sjovest, og at decideret fraråde køb af den er vel lige skarpt nok.....
Svar
har haft min Speedmaster siden 73, med samme hesalit, og har altid kunnet pudse det op til akceptabel tilstand med Max tandpasta og en køkkenrulle.
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
og min gamle 1680-er, godt nok plexi, smilede også glad efter engang colgate-polish...

Mikael
Svar
Claus Tukjær Skrev:Det er vel ok at råde en til at købe udgaven med safirglas. Det er jo mere morderne og robust. Den ville jeg også foretrække Icon_e_biggrin

Men går man efter historien er det selvfølgelig 3570'eren der er sjovest, og at decideret fraråde køb af den er vel lige skarpt nok.....

Man kan anbefale hvad man vil som forhandler. Det bedste er dog at kunden får det som er rigtigt for ham.

Anbefaler du safir til en kunde, som så 14 dage senere finder ud af at "den rigtige Speedy" (set i hans optik) har plexi er det ikke sikkert at du har en helt så glad kunde. Det omvendte kan også ske. En kunde finder ud af at du har solgt ham et ur med forældet glas (igen i hans optik) og bliver også utilfreds med købet.

De fleste forhandlere har vel en lille prefererence selv, men ellers kommer det vist også an på hvad man har på lager eller hvad man tjener mest ved at sælge. Jeg vil ikke forvente at en sælger/forhandler altid er 100% objektiv.

vh Baun
Svar
Hej

Den rigtige grund er at der har været lidt leveringstid på 35705000 da det er den der sælges langt flest af, men den anden er også ved at komme med, da der er nogen der godt kan lide glasbagkassen, men jeg foretrækker personligt den med plexiglas, og skulle man være uheldig med glasset koster det kun 300 kroner at udskifte.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)