100 år og stadig ung, I. Møller Thorgaard
#1
Det fornægter sig ikke når man står i en strid vestenvind som jeg gjorde den dag, selv med bind for øjnene ved man at man er i Esbjerg, denne specielle duft af fisk og olie er så speciel for denne by, og som de lokale siger - Det lugter af penge.

Jeg stod på Kongensgade og ledte efter nr. 75. - I. Møller Thorgaard, urmager- og guldsmedeforretning i Esbjerg og da de samtidigt også er forhandlere af Rolex er det jo alene derfor, altid et besøg værd.

İmage

Selvom forretningen bliver 100 år 1. november i år kan det dog ikke mærkes på nogen som helst måde. Når man træder ind i butikken ser man alt stort set er nyt, alt er meget velholdt og da det specielt er ure der interesser os ser man også her flere af de store brands Rolex, Omega, Tag Heuer, Tissot samt en række mindre mærker.

İmage

Da jeg kommer helt ind i butikken mærker man heller ikke meget til de næsten 100 år, jeg blev modtaget meget venligt af forretningens unge ejere Rune & Ina Petterson som købte forretningen i 2007 af familien I. Møller Thorgaard. Rune har på det tidspunkt i været ansat som urmager i forretningen i flere år.

İmage

Rune blev uddannet urmager i Sønderborg i 1998, og samme år blev Ina uddannet som butiksguldsmed, så tilsammen udgør de et godt og fagligt kvalificeret makkerpar i en moderne forretning som den de driver, I. Møller Thorgaard.

İmage

Det var en rigtig hyggelig oplevelse, ikke kun at se forretningen, men også at hilse på Rune og Ina som man kan mærke brænder for deres ”barn” og jeg kan kun anbefale at hvis du er på de kanter så kik ind, du bliver positivt overrasket.

İmage

Glemte jeg at sige. Det der med de 100 år bliver selvfølgeligt markeret behørigt når det runde hjørne passeres 1. november 2012 med ekstra gode tilbud, jeg håber vi får mulighed for at bringe nogen af dem her på vintageure.

İmage
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#2
Er selv før og opvokset i Esbjerg og har derfor - i mine unge år - mange, mange gange trykket næsen flad mod ruden for bedre at kunne se herlighederne. Var dog ikke klar over, at butikken havde så mange år på bagen...

Har desværre aldrig købt ur hos Møller Thorgaard, men har flere gange været inde i butikken, og her har servicen altid være i top.

Tak for indlægget, Bjarne.
Svar
#3
Bjarne, jeg synes, at det er super fint med præsentationer af forskellige butikker og urmagere rundt om i landet *thumbs up smiley* Suser du snart hen over Fyn, så vi også kan få en historie herfra Icon_question Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
#4
Et yderst interresant indblik i eet af Randområdets fine urmager butikker.....Fint initiativ !!
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
#5
Det er godt med din præsentation af landets urmagere.
Kanon initiativ.

Morten
Svar
#6
Joepete Skrev:Bjarne, jeg synes, at det er super fint med præsentationer af forskellige butikker og urmagere rundt om i landet *thumbs up smiley* Suser du snart hen over Fyn, så vi også kan få en historie herfra Icon_question Icon_e_smile

Kommer nok John, men i første omgang bliver det vores annoncører. Icon_cool
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)