Pludselig lyst til Citizen JP2000-08E/Pingo
Hvad kan siges af kloge ting om "Pingo"?
Jeg bærer pt oftest mit Seiko SKX007. På alle måder et dejligt ur.
Hvordan er JP2000 i forhold!?
Hvad synes I om "guld"-udgaven JP2004-07E?
Svar
Hi kbhk

Det er ikke for at lyde "næbbet", men hvis du anvender søgefunktionen øverst i højre hjørne af siden, og søger på "Pingo" eller "C022" (det er et nul Icon_e_wink ), så dukker der både info og billeder op af Pingo og "hans" forgænger Icon_e_smile

Urene er klart anbefalelsesværdige, da de har historie, wrist presence og kan holde til det meste Icon_cool

Her bærer jeg min near Mint C022 Icon_e_smile Uret er fra Januar 1986, og er blandt de første 500 af modellen, som er fremstillet Icon_cool

İmage
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg har tænkt på, hvad der gør at nogle ure bliver hængende på armen.
Svaret er nok netop det nævnte: De har historie, wrist presence og kan holde til det meste.
Det dækker også Seiko SXK007, som har siddet på mig i snart flere måneder, selv om jeg har "finere"/dyrere ure.
Jeg fornemmer, at det også gælder "Pingo" , som jeg naturligvis har søgt information om de sædvanlige steder. Ja - jeg havde faktisk glemt "Søg" - og du skal finde! Icon_redface
Men det er endnu et af de ure, hvor man ikke bare kan gå hen og prøve det hos en forhandler. Så ville det måske være lettere?
Svar
Om man kan lide udseendet på en "Pingo", er nok en smagssag - men der er nok ikke megen diskussion om, at uret holder 100% selv i dag !!

Jeg er lige nu udsendt til Afghanistan sammen med folk fra både jægerkorpset og fra frømandskorpset - og mens jægerne igennem tiden har vekslet mellem forskellige Suunto modeller (Core Black har i dag afløst Observer), så har alle frøerne stadig JP2000-8E udleveret - og de siger alle samstemmende, at det bare holder til alt !!

Nogle af deres ure ser også ret "smadret" ud - men de går upåklageligt, alle funktioner virker og de er præcise !!

Jeg har selv et med herned (blandt et par andre ure), som jeg købte i PX´en i Camp Price i 2010 - og efter at gummiremmen har været kogt, så er det et meget behageligt ur at gå med også.......... og lumen er super !!

Et nyt eksemplar kan snildt købes for omkring kr. 2.500,- i DK - og det er hver en krone værd i mine øjne !!

(Men modellen med "guld" på kassen er for "wankers" i mine øjne ! Icon_mrgreen )

Lige et par billeder:

På original gummirem
İmage

På "carbon" rem
İmage

På mesh lænke
İmage
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
24 timer efter at uret blev bestilt hos Web-Ur, Kalundborg, sidder det på min arm.
Lækkert ur. Icon_e_biggrin
Mere følger!
Svar
Havde helt glemt mit løfte!
Der var ét og der blev to!
Nogle af mine mest benyttede ure - specielt det på lænke.
İmage
Svar
Når man ikke gider at skifte rem, så køber man da bare et ur mere Icon_e_biggrin Respekt!!

Kan du oplyse mig hvad uret måler fra kant til kant på bezel?
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Diameter på drejekrans har jeg målt til 37 mm.

İmage
İmage
Svar
Super, og tak for det!
Mvh Henrik A

Min YouTube channel, subscribe hvis du syntes: https://www.youtube.com/watch?v=CQ67JCUpNRw&t=7s
Svar
Til sammenligning måler jeg Seiko SKX007 til 39 mm.
İmage
Hvis jeg havde vidst, at jeg ville få muligheden for at købe et JP2000 på lænke, var jeg startet med et JP2004, stål/"guld" for at få lidt større variation.
På samme måde som man får lyst til et SKX009, når man har et SKX007!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)